Höstfisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstfisket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höstfisket?

Hur går det där ni fiskar? Jag fiskar i Vänern och jag får nada. Hur jag än gör.

Hur mycket påverkar vatten nivån Gäddan? Vänern är nämligen jättehög nu. Och det blåser som satan hela tiden. Finns inga riktiga lävikar jag kan nå med min lilla båt. Jag har iofs viken där båten ligger, men känslan är att det bara finns Gädda där under leken. Nu är det i alla fall dött på alla platser som ALLTID brukade ge nåt. Även om det bara är en liten snipa.

Har fiskat branter, grynnor, vassar. Jerkat, vanligt spinn, gummi, och inget funkar.

Tips mottages gärna.

Det är ju alltid bäst i lovart.........chansa, flytoverall, dynamit, köp större båt.....finns många råd. Du har samma problem som jag, liten båt och taskig vind. Bor själv i alla kulingars moderstad...helsingborg.. visst fan är det frustrerande...när säsongen passerar och inget blir gjort :/

Kommentera

Ursprungligen postat av stiva Visa inlägg
      Det är ju alltid bäst i lovart.........chansa, flytoverall, dynamit, köp större båt.....finns många råd. Du har samma problem som jag, liten båt och taskig vind. Bor själv i alla kulingars moderstad...helsingborg.. visst fan är det frustrerande...när säsongen passerar och inget blir gjort :/
      Har ju inte märkt att det är NÅT bra alls just i lovart. Overall har jag, större båt har jag ej råd med, inte nu i alla fall. Jag vill bara ha ett spöböj till, så är jag ganska så nöjd sen.

Kommentera

Stora värtan har varit dålig för mig iallafall den senaste veckan, för 2 veckor sen tog jag en hel del gäddor..

Kommentera

När Vänern går dåligt så fiskar jag i Norsälven, var där senast i lördags morgon och drog 7st gäddor, inga stora men de gav ändå riktigt bra fighter.
          www.gaddgapet.se

http://gaddgapet.blogspot.se

Kommentera

Är väl så att lite extrema vattennivåer aldrig borgar för något bra fiske.

Kommentera

Hos mina päron, där min lille båt ligger, är vattnet så högt nu att båten snart är uppe på bryggan.

En annan sak jag märkte i går att vinden bytte riktning hela jävla tiden.

Kommentera

Du får ful fiska helt enkelt, har funkar för mig.. Åk dit du minst tror fisken står.. Där står den.. För min del iaf!

Alla ställen som levererat fisk tidigare har ej levererat alls inte ens en snipa.
                Ut på tur, ALDRIG sur

Kommentera

Ursprungligen postat av KaggeBagge! Visa inlägg
                  Du får ful fiska helt enkelt, har funkar för mig.. Åk dit du minst tror fisken står.. Där står den.. För min del iaf!

Alla ställen som levererat fisk tidigare har ej levererat alls inte ens en snipa.
                  Intressant teori! Kanske bör testas!

Har själv haft dåligt fiske, men de fiskar jag har fått upp ligger i lovart, inte fiskat mycket mer än jerk just nu, brukar smälla när man minst anar det.

Högt vatten och tryck ändrinar stup i kvarten ger ofta inte bra fiske!

Fortsätt nöta så sitter det säkert flera gäddor innan säsongen är över!

Kommentera

Ursprungligen postat av KaggeBagge! Visa inlägg

Tro mig! Har testat allt, mer eller mindre. Skumma är ju att jag hade ett helt okej fiske efter Gädda i sommras, men det är väl nu dom ska stå inne på grundare partier? Inte i Juli o Augusti.

Jag såg två mörtar igår, enda fisk jag sett på evigheter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B