Hur stor jigg samt huvud vid ul-fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur stor jigg samt huvud vid ul-fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur stor jigg samt huvud vid ul-fiske?

Tjenare! Hade tänkt införskaffa mig lite mer jigg nu när beoutdoors har lite rea men har ett problem.. Jag vet inte vilka jiggar jag ska köpa, hur stora de ska vara samt vilken skalle och storlek på den. Mitt spö tar 5-15g och jag har en shimano sedona 1000FD om det är relevant.

Tack i förhand!

Edit: Såg nu att ganska många har klagat på deras priser och så, är det i allmänhet från början nästan dyrare än andra ställen?
    Senast ändrad av Uffe5; 2012-09-27, 01:09.

Med mitt UL spö som är klassat lite lättare än ditt, 1-11g vill jag helst inte gå över 7g.

Med ditt borde du köra med jiggskallar runt 7-12g.

När det gäller jiggar kan du köra med lite olika. Relax jiggar mellan 2,5 tum upp till max 4 tum.

Darts shadjiggar är riktigt fina, de ser tråkiga ut men fungerar riktigt bra.

är det nåt annat du undrar angående jiggfiske eller ul fiske?
    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Med mitt UL spö som är klassat lite lättare än ditt, 1-11g vill jag helst inte gå över 7g.

Med ditt borde du köra med jiggskallar runt 7-12g.

När det gäller jiggar kan du köra med lite olika. Relax jiggar mellan 2,5 tum upp till max 4 tum.

Darts shadjiggar är riktigt fina, de ser tråkiga ut men fungerar riktigt bra.

är det nåt annat du undrar angående jiggfiske eller ul fiske?
      You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Skräpbutik med skräpmärken till skräppriser!
        Visst kanske man kan ha tur att hitta något vettigt där med 99% är bara junk. Detta är min högst personliga åsikt men jag vet att den delas av många. Förut hade de i alla fall personal som var fiskeintresserad men nu vet jag inte vad det är för lirare som jobbar där... den här butiken går nog under vilken dag som helst! :/

Nä, välj någon annan butik helt enkelt. Ska du bara köpa jiggar så är prisskillnaden inte så stor så då kan du lika gärna satsa på bra grejer direkt från er erkänt bra butik... vet inte om det finns någon butik i Sala men om du ska beställa online slår jag ett slag för Ribatex.se. Bra produkter och fri frakt och dessutom jävligt trevliga att ha å göra med!
        Har du vägarna förbi Stockholm tycker jag du ska satsa på Söder Sportfiske, Lundgrens, Sportfiskeboden i Täby eller Sundbybergs Sportfiske.

Gällande jiggar skulle jag satsa på Relax Kopyto 2,5" och 3" samt curlytails i olika färger. Jiggskallar runt 10g blir fint.

Lycka till!

Kommentera

Tack för ditt svar LH!

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
          Skräpbutik med skräpmärken till skräppriser!
          Visst kanske man kan ha tur att hitta något vettigt där med 99% är bara junk. Detta är min högst personliga åsikt men jag vet att den delas av många. Förut hade de i alla fall personal som var fiskeintresserad men nu vet jag inte vad det är för lirare som jobbar där... den här butiken går nog under vilken dag som helst! :/

Nä, välj någon annan butik helt enkelt. Ska du bara köpa jiggar så är prisskillnaden inte så stor så då kan du lika gärna satsa på bra grejer direkt från er erkänt bra butik... vet inte om det finns någon butik i Sala men om du ska beställa online slår jag ett slag för Ribatex.se. Bra produkter och fri frakt och dessutom jävligt trevliga att ha å göra med!
          Har du vägarna förbi Stockholm tycker jag du ska satsa på Söder Sportfiske, Lundgrens, Sportfiskeboden i Täby eller Sundbybergs Sportfiske.

Gällande jiggar skulle jag satsa på Relax Kopyto 2,5" och 3" samt curlytails i olika färger. Jiggskallar runt 10g blir fint.

Lycka till!
          Förstår inte varför folk tycker att det bara är skräp där, hittade samma märken som på vilken annan butik som helst ju och deras ordinariepriser var nästan samma som t.ex Willys sportfiskes som ligger 4mil ifrån mig. Sen är det ju 30% på det så enligt mig ett kap..? :-)

Edit: Jag mailade willyssportfiske och de sa att de inte kommer ha en generell höst rea utan kommer rea ut saker & ting lite då & nu.
          Senast ändrad av Uffe5; 2012-09-27, 11:52.

Kommentera

Gör ett besök i deras butik i Botkyrka så förstår du vad jag menar...

Samma märken som vilken annan butik som helst? Nja... visst kan det hänga någon trött Buster Jerk på någon hylla men mestadels är det billiga kopior och skitbeten. Deras personal har ingen koll (hade iaf inte när jag var där) och utbudet är extremt skralt. Det är en budgetbutik och har man inga höga krav så kan man absolut handla där men i längden tjänar man inte ett jota på det, tro mig!

10 wobblers för 100 spänn är väl något de har patent på?

Återigen min högst personliga åsikt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
              Gör ett besök i deras butik i Botkyrka så förstår du vad jag menar...

Samma märken som vilken annan butik som helst? Nja... visst kan det hänga någon trött Buster Jerk på någon hylla men mestadels är det billiga kopior och skitbeten. Deras personal har ingen koll (hade iaf inte när jag var där) och utbudet är extremt skralt. Det är en budgetbutik och har man inga höga krav så kan man absolut handla där men i längden tjänar man inte ett jota på det, tro mig!

10 wobblers för 100 spänn är väl något de har patent på?

Återigen min högst personliga åsikt.
              Vad jag sett så har de iallafall nästan samma märken på t.ex wobblers och spinnare som de flesta andra internetbutiker. Har inte otroligt mycket jiggar men jerkbaits t.ex har de en hel del av, iallafall på deras hemsida. Men vad vet jag, man vill ju köpa saker nrä det är så mycket som 30% rea ju och just nu så är det den enda sidan som har och som faktiskt gått ut med att de ska ha en.

Kommentera

Samma märken som vilken annan butik som helst?
                Man kan lätt tro det när man kollar på hemsidan men när man kommer in i butiken finns bara deras egna konstiga billighetsmärken allt annat är beställningsvaror med leveranstid okänd

OBS att det oftast är beställningsvaror med leveranstid okänd även i Nät-butiken.

REA gäller bara det dom har i butikerna så kolla upp att det är lagervaror innan ni köper något.

Kommentera

Man ser ju inte på deras sida om de har betet inne eller icke...

Kommentera

Även rea hos huntyards

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla