Jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkfiske

Va e det för skillnad på att ha haspel rulle + spö och jerkfiska. Jemfört med att ha multi rulle och jerkbaitspö...

20 views men ingen har svarat

Kommentera

Menar du ett vanligt Haspelspö?

Du kan inte kasta dom tunga betena, du kommer inte få det "rätta" gången på betena. Både på grund av längd och Styvhet. Rullen kommer inte hålla, det finns ingen kraft i en haspel om man jämnför mot en multirulle.

Det finns inget val, köp ett Jerkset

Kommentera

Ursprungligen postat av VadarMannen
        20 views men ingen har svarat

om du skriver in "jerk" på sökfunktionen kommer du att få svar på det mesta du undrar, och en hel del du aldrig vetat att du inte vet. om du efter det har ytterligare frågor så är dom förmodligen av sådan karaktär att du kommer få svar. lycka till med fisket.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

tack så mycket

Kommentera

Att det inte skulle gå att jerka med haspel stämmer inte. Det går utmärkt men man kan inte använda de allra tyngsta betena. Jag använder beten upp till 60 gram till mitt procaster jerkspö och sahara 3000. Jag har haft grejerna i två säsonger och de har inte gått sönder ännu. Det är mycket möjligt att det är mer känsla att använda multi men om du är sugen på att prova så kan det kanske vara bra att skaffa en jerkspö i haspel utförande som ett första spö. På så sätt behöver inte jerkfisket kosta hela lönen. Om du sedan vill ta det ett steg längre så kan du alltid inhandla multirulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av mighty mattis
              Att det inte skulle gå att jerka med haspel stämmer inte. Det går utmärkt men man kan inte använda de allra tyngsta betena. Jag använder beten upp till 60 gram till mitt procaster jerkspö och sahara 3000. Jag har haft grejerna i två säsonger och de har inte gått sönder ännu. Det är mycket möjligt att det är mer känsla att använda multi men om du är sugen på att prova så kan det kanske vara bra att skaffa en jerkspö i haspel utförande som ett första spö. På så sätt behöver inte jerkfisket kosta hela lönen. Om du sedan vill ta det ett steg längre så kan du alltid inhandla multirulle.
              Köp ett riktigt jerkspö och rulle direkt, annars slösar du bara pengar på ett "haspeljerk" som du sedn kommer slänga då du upptäcker hur GRYMT jerkfisket är

Kommentera

Har för mig att dom som äger Salmo brukar fiska Slider t.ex. med korta haspelspön istället för med multi?

Kan tänka mig att såna beten vore rätt sköna att köra haspel på annars.

Kommentera

Skillnader?
                  1. Veven på en haspel är längre än på en multirulle vilket gör att då du jerkar med spöt och så att säga vevar med det, kommer du få jobba betydligt mer med haspel än multi.
                  2. Pga rullens placering måste man hålla ut spöt från kroppen mer om man jerkar med haspel. Det blir lite bökigt och tungt i längden.
                  3. Det är jobbigare att kasta tunga beten med haspel än multi.

Kommentera

Intressant ämne, detta har väl aldrig tagits upp tidigare?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 869 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B