Gädda + Höst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda + Höst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda + Höst

Hur fiskar ni efter gädda på hösten? Vid vilken vattentemp tycker ni fisket är bäst?
    Var ute en sväng idag, var ganska trögt, temp 14 grader ..

Ser att du är från Karlstad som jag, så jag antar att du fiskar i Vänern? personligen tycker jag att det vart ett svårt fiske, kommer inte till ställen jag vill med min lilla eka. Jag hamnar liskom mitt i helvetet när jag åker ut. Det blåser ju fan över 12 meter sek.

Fiskar jerk. Har bara fiskat en 2-3 timmar varje gång nu på sistone, och upp har bara snipor kommit. Och då menar jag snipor. Typ 3 hekto till 1.5 kilo.

Kommentera

Hehe ja där blåser det väl en del Var har du båten?
      Jag har en plasteka i en sjö utanför Långserud, så det blir oftast där jag fiskar. Blev mest jerkfiskte senaste passet. Men var ganska trögt, fick några stycken, men ingen storlek. Stendött fram tills klockan 12, men var tvungen att avsluta vid kl 13.

Kommentera

En 450 (??) meters plasteka med tillhörande 4 hästars motor som har bestämt sig för att leva ett eget liv den senaste tiden. Med andra ord: Den lägger av liksom lite sisådär bara. Vilket gör att jag ej har nån speciell lust att dra ut på längre turer då han kanske lägger av och det blåser up en 7-8 meter, då är man bra ganska så liten.

Jag kommer från Hammarö från början. Mina föräldrar bor där och där de bor är mer eller mindre öppet vatten, så blåser det så märks det, tyvärr. Hoppas det lugnar ner sig lite, så jag köra lite mer jerk.

Har blåst väldigt hårt nu ett tag, finns heller inga lävikar, förutom utanför dörren, mer eller mindre. Men där verkar det bara finnas småfisk inne nu.

Kommentera

Jag har inte haft nån framgång i höst...
          KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
          Gös: 77cm 4,56kg
          Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
          Öring: 500g+
          Röding: 1,03kg 46cm
          Regnbåge: 2.5kg 53cm
          Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

tycker det har varit trögt hela början av hösten. kanske är för tidigt ännu. i vår ska jag å en polare ner till vänern å fiska å hoppas det är bättre fart då!
            Kan man vika ihop en bil karta,Så kan man spela dragspel

Kommentera

Ursprungligen postat av stormen_ Visa inlägg
              tycker det har varit trögt hela början av hösten. kanske är för tidigt ännu. i vår ska jag å en polare ner till vänern å fiska å hoppas det är bättre fart då!
              Som den amatör jag är när det kommer till fiske, men jag gissar på att det är trögfiskat i Vänern har med det höga vattenståndet och de enorma vindarna som byter riktning lite titt som tätt. Där jag brukar fiska så finns det ett grund/grynna som brukar sticka upp en cirka 70 cm ovanför ytan, jag kan åka över den nu om jag vill.

Där jag har båten är vattnet nu så högt att båten mer eller mindre är uppe på bryggan. Det blåser nåt så sjukt mycket där jag fiskar och inga lävikar finns det heller vilket försvårar fisket för min del. Och dom fiskar i Vänern vet ju att sjön är gigantisk, så jag tar mig inte så långt. Hamnar mer eller mindre mitt i eldhavet när jag åker ut med båten.

Blåser 10 sek nu, ska blåsa 15 i morgon. Skitkul.

Kommentera

Har bränt av många trolltimmar i hammarösjön under september och måste säga att det har vart sjukt segt. Inte mycket som velat rätt. Förhoppningsvis så blir det nog bättre nu i slutet av oktober när tempen sjunker. Till helgen blir det att glida utanför bruket och kolla läget

Kommentera

Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inlägg
                  Har bränt av många trolltimmar i hammarösjön under september och måste säga att det har vart sjukt segt. Inte mycket som velat rätt. Förhoppningsvis så blir det nog bättre nu i slutet av oktober när tempen sjunker. Till helgen blir det att glida utanför bruket och kolla läget
                  Men om vindarna fortsätter vara så jevla hårda så blir det svårfiskat för mig i alla fall. Har aldrig fiskat Skoghallsidan. Om jag ska åka dit så kommer jag fram om en vecka.

Och enligt min far så är det nån fartled man måste följa noga då det är enormt många grund? Jag fiskar Lövnäs sidan. Om jag skulle bege mig till Skoghall menar jag då, givetvis.

Kanske man skulle försöka att trolla Lax? har sett många båtar åka ut, och lika många vända när dom kommer utanför öarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                    Men om vindarna fortsätter vara så jevla hårda så blir det svårfiskat för mig i alla fall. Har aldrig fiskat Skoghallsidan. Om jag ska åka dit så kommer jag fram om en vecka.

Och enligt min far så är det nån fartled man måste följa noga då det är enormt många grund? Jag fiskar Lövnäs sidan. Om jag skulle bege mig till Skoghall menar jag då, givetvis.

Kanske man skulle försöka att trolla Lax? har sett många båtar åka ut, och lika många vända när dom kommer utanför öarna.
                    Lövnässidan har levererat många stora tidigare höstar så det är bara att köra på. Du kan ju alltid ta älvvägen runt till skoghall eller hänga på mig någongång

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 866 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B