Ursprungligen postat av Ramme
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbait, eftersökt känsla vid hemtagning
Collapse
X
-
Jaha ja. ja det är klart. Har trott tidigare att jag tar i för mkt i jerken. Funderat på att lägga upp en video på det och få lite feedback här. Får testa o köra lite mjukare mindre rörelser helt enkelt! Hur lång tid tog det för dig och få in rycket?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ramme Visa inläggJaha ja. ja det är klart. Har trott tidigare att jag tar i för mkt i jerken. Funderat på att lägga upp en video på det och få lite feedback här. Får testa o köra lite mjukare mindre rörelser helt enkelt! Hur lång tid tog det för dig och få in rycket?
Tänkte på en annan sak, Har du din multi riktigt fullmatad med lina? Det slog mig det då jag har en rulle som jag vid tillfälle fick ett "professional overrun" på, och med mindre mängd lina på rullen tog den också mindre per vevtag, vilket tillfälligt fick min rytm att skita sig.. JAg har för övrigt rätt hög utväxling på mina andra rullar, vilket jag personligen anser gör det enklare att hålla kontakt med betet..
Bra ide' av dig att lägga upp en filmsnutt, så kan du garanterat få lite tips av en stor mängd duktiga jerkbaitare här på FS
Mvh truttan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ramme Visa inläggDen krokar inte riktigt tafsen. utan den rullar runt sig själv. som en helgrillad gris rullas över brasanTeam Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Rullen är en 5601 c predator och har en påk på 6 fot tror jag från ron thompson med kastvikt på 140 g. 0.32 lina vet ej märket.
Men ja det är rätt tjockt med lina på
hehe brunte ja den kan tydligen gå lite som den vill har jag hört. Har några sliders på ingång från salmo jag ska ge mig på. Men vill ju behärska tekniken
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ramme Visa inläggRullen är en 5601 c predator och har en påk på 6 fot tror jag från ron thompson med kastvikt på 140 g. 0.32 lina vet ej märket.
Men ja det är rätt tjockt med lina på
hehe brunte ja den kan tydligen gå lite som den vill har jag hört. Har några sliders på ingång från salmo jag ska ge mig på. Men vill ju behärska tekniken
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ramme Visa inläggJa men nu när jag ändå har er på tråden. När man jerkfiskar. om man räknar bort alla aspekter som vind djup etc. Vattentemp är ju förstås viktigt.. men Är det in i vikar och runt små grynor (sten öar va?) man ska rikta sig emot?
Alla faktorerna spelar in, men generellt sett så kan man väl säga att det aldrig är fel att fiska på en grynna, och vikar kan ofta vara produktiva.
I bland tycker jag att jag har allting uträknat så bra, men då jag väl kommer dit visar det sig vara helt käpprätt fel.. Men om du har en bra temp i vattnet, pålandsvind in mot en vik så finns det stora möjligheter att det finns bra med gädda. Dessutom lite molnigt på det så börjar det fan i mig lukta fisk...
Kommentera
-
Känns som en hel vetenskap det där. Jag tänker som följande att om det blåser åt ett visst håll ska man bege sig i vindens riktning. Är det riktigt kallt i vattnet kan dessa eftertraktade fröknar finnas på grundare vatten. Men jag känner inte till några fler faktorer. och vi har ju inget ekolod heller så vi är lite blinda
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 873 visningar
1 gilla
|