Hittar inte Gäddan!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hittar inte Gäddan!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hittar inte Gäddan!!!

Tjena grabbar å tjejer där ute!!! jag har en liten fråga.
    e det nån här inne som har några heta tips om vart gäddan står nu på hösten för det e omöjligt att hitta dom nu verkar det som =) vore tacksam om alla som vet sin sak som gäddfiskare kunde lura ner nå bra tips vore ju kanon?! fiskar mycke i svinninge å waxholm så det vore ju perfekt om nån har nå bra tips här ute också! tack för mig

MaRo

Du verkar ha samma problem som mig!! Hittar inte de större över 4kg!! Helt omöjligt!! Små 1-3 står oftast vid växtligheter eller vass blandat med sten och sånna platser!! gärna med pålandsvind!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

hehe... min brorsa fick 3st hell-tail's av mig igår... den ena såg ut som mina gammla som har luggit i lådan i ett havlår på en tur! Helt mördad av tänder o bitmärken... Han sammantfáttade sitt fiske med dessa ord. Fiska djupt och sakta får du inte fisk på H-T'n inom 15kast så åk hem.... Ska ut på samma ställe på söndag men första dags att ge H-t'na en skyddlackering
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
        hehe... min brorsa fick 3st hell-tail's av mig igår... den ena såg ut som mina gammla som har luggit i lådan i ett havlår på en tur! Helt mördad av tänder o bitmärken... Han sammantfáttade sitt fiske med dessa ord. Fiska djupt och sakta får du inte fisk på H-T'n inom 15kast så åk hem.... Ska ut på samma ställe på söndag men första dags att ge H-t'na en skyddlackering
        gah!! ska stypa din bror låter det som!!! Vilken typ av botten fiskade han på?? antar att det inte var allt för mycket sten!!?? b
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av mARo
          Tjena grabbar å tjejer där ute!!! jag har en liten fråga.
          e det nån här inne som har några heta tips om vart gäddan står nu på hösten för det e omöjligt att hitta dom nu verkar det som =) vore tacksam om alla som vet sin sak som gäddfiskare kunde lura ner nå bra tips vore ju kanon?! fiskar mycke i svinninge å waxholm så det vore ju perfekt om nån har nå bra tips här ute också! tack för mig

MaRo

Ja vet i tusan, man blir aldrig riktigt klok på det här med fiske.
          Nu på hösten så går ju gäddan in på grundare vatten men ex dagens fiske i en större insjö gav inte någonting på grundare vatten. Däremot vid fiske runt 5-6m djupt där vi tog samtliga av dagens gäddor. Det är kanske annorlunda i havet.
          Buster L och jag är polare!

Kommentera

hmmm

Fortsätt nöta på ! men mitt tips är lite grundare vatten! Tex vasser och stenasr som sagt!, Men testa massaa olika!'
            nån dag kommer det fina hugget!

Kommentera

har också haft på problem med att hitta gäddorna den senaste tiden och snart börjar det bli för kallt för mig att fiska hehe får hålla ut till våren suck...

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                gah!! ska stypa din bror låter det som!!! Vilken typ av botten fiskade han på?? antar att det inte var allt för mycket sten!!?? b
                Han fiskade ovanför en stor gräsö på ca 5.5 - 6 djup... som ligger utanför en åmynning.
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                  Du verkar ha samma problem som mig!! Hittar inte de större över 4kg!! Helt omöjligt!! Små 1-3 står oftast vid växtligheter eller vass blandat med sten och sånna platser!! gärna med pålandsvind!!
                  Du har ju delvis skrivit ett svar till ditt eget problem!

Ut och fiska... Destå mer tid i vattnet desto större chans att den stora nappar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                    Du har ju delvis skrivit ett svar till ditt eget problem!

Ut och fiska... Destå mer tid i vattnet desto större chans att den stora nappar!
                    haha stizo!! Jag har faktiskt fiskar fredag, lördag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och idag fredag ska jag ut igen snart så ont om fisketid är det inte!! Därimot är det dåligt med fisk eller så är jag en hisklig sopa på att fiska

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 782 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B