Jerk nybörjare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk nybörjare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jonken
    Började i höstas med Jerk fiske och det är fasen inte lätt, har jerkat nu 4 turer och fått en del fisk men dom lite större har lyst med sin frånvaro...men det är riktigt skoj..

Fisket i Norrtälje börjar dö ut nu, blir mindre å mindre för varje tur....längtar till ismetet

Fisket i Norrtälje har blivit mycket bra för gös nu iaf har vi märkt. Men det tas färre abborre och ungefär lika mycket gädda som tidigare.
    Var bruar du fiska runt N-tälje?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mysche
      Kenta, vilken sjö är det du och BeBest fiskar i ;D ?
      Gisslaren!
      Bifogade filer
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Kom igen nu grabbar/gubbar! Tråden handlar om jerkfiske!

Kommentera

nja inte är det väl så många som 2/3 eller ja hmm nja... Men hugger gör det kan inte fatta! Botten på sjön består av gädda hugger som galingar gör dom också och kämpar dubbelt så bra som i edeboviken! Så jag skulle inte byta bort den sjön i första taget!!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

ja du Kenta
            jag måste ju vara värre än dig

gjorde min första Jerktur den 18 augusti..har sen dess tagit 164 gäddor
            med toppar på
            10,42 kg
            7,88 kg
            7,12 kg
            7 kg

+ ett gäng mellan 4-7 kg

jerkfisket är svårt och tungt för kroppen "axlarna" i början men efter några turer så kommer man in i det hela och allt flyter på mycket bättre...
            så mitt tips är ...fiska ofta så hittar du snart rytmen..
            =)

Kommentera

Lyssna inte på rilluren!! Han är helt galen... Ont i axlarna klenis dock har jag kännt av att det känns lite i handleden efter en dags ryckande men det går över efter ett tag!! eller när du får fisk
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Du Kenta jag lirar amerikansk fotboll och har så gjort sedan Juni 1993, och kan meddela att det tar rätt hårt på axlarna......vi snackar om smällar med hundra tals kgs tryck ibland 30-60 gånger/ träning eller mera ..... kanske därför men vad vet jag

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                  Lyssna inte på rilluren!! Han är helt galen... Ont i axlarna klenis dock har jag kännt av att det känns lite i handleden efter en dags ryckande men det går över efter ett tag!! eller när du får fisk
                  fan kenta!
                  "dock har jag kännt av att det känns lite i handleden efter en dags ryckande men det går över efter ett tag!!"

du MÅSTE hitta en tjej snart!
                  achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                  \m/

Kommentera

Alo

*S* håller med dig där gällande Kentas sexliv

undra om han har en Buster jerk i ändan, medans han rycker så att det gör ont i handleden... *S*

Kommentera

ALqis

fan kenta!
                      "dock har jag kännt av att det känns lite i handleden efter en dags ryckande men det går över efter ett tag!!"

du MÅSTE hitta en tjej snart!

muppos
                      Alo

*S* håller med dig där gällande Kentas sexliv

undra om han har en Buster jerk i ändan, medans han rycker så att det gör ont i handleden... *S*

åå det var ju inte riktigt så jag tänkte då , med det är väl som man säger ALQ genom sig själv känner man ju andra och med ditt sexliv så har du väl ont i handleden även före och efter fisket!! Fast det där med buster i ändan skulle ju vara linändan! annars hade jag skrivit Röven

har också lirat amerikans fotboll fast då bara i skolan utan speciella skydd,,. Och vad lärde jag mig av det? jo att passa snabbt som fan För när andra fick bollen kom kanske 2 pers efter honom och drog ner honom och tog bollen. När jag fick bollen lät det " Det är kenta ta honom så hade man 5 pers ovanpå sig och fick fram en kväkande jag har släppt bollen"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B