Grön bland Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grön bland Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grön bland Jerkbait

Tjenare, jag har den senaste tiden blivit mer och mer intresserad av jerkbait fiske, dels för att det verkar kul och för att sjön jag fiskar i är rik på gädda. Kom över ett set bestående av Abu Garcia 5601 C4 och Berkley Lightning 198 cm 60-80g
    och undrar i med att jag är helt grön rörande detta fisket ifall det funkar fint till jerkbait fiske med drag som Buster Jerk II, Baby Buster alternativt Tiny Buster?

De funkar utmärkt. Går säkert bra med vanlig buster jerk oxå.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

baby buster är nog på gränsen. men tiny buster kommer inte funka på så pass"grov" utrustning. väger bara 10.5 gram. så du lär inte kasta den många meter. men där finns andra. salomon slider och savegers diviator är andra bra beten.

Kommentera

Okey, jag märkte det när jag testade för någon dag sedan att gången blev lite allt för häftig på Baby Buster, har någon en lina att rekommendera till Jerkfiske. Har erfarenhet av Fireline samt Strikewire och är väldigt nöjd med Strikewire. Finns det något bättre för Jerkfiske?

Kommentera

att du får häftig gång på betet är din teknik, just att ta hem en tiny buster med din utrustning skulle inte varit något problem. men du kan inte kasta ut den pga dess låga vikt till din i förhållandeviss grova utrustning.
          strikewire extrem är grym och surfix 832 lika så. dom ända två linorna jag köper till mina ambor. till tungjerk kör jag 0.32-0.41mm beriende på vilket spö rullen ska sitta på. lägg inte på för tunn lina. då kommer du gråta när du snärtar bort dyra handgjorda beten när du väl är fast i jerkträsket:P

Kommentera

Okej, blir nog en ny Strikewire Red Strike eller Extreme, har haft Red Striken på min haspelutrustning och är väldigt nöjd men det enda knaset är väl att den var lite väl "Overkill" för min haspelrulle. Har mest kört med Buster Jerk II:an och lyckades ta en gädda sist jag var ute, har även testat Baby Bustern i våras och tog väl 3 stycken gäddor runt 2kg på någon timme.
            Senast ändrad av Jesperh.; 2012-07-30, 22:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 784 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B