Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mugge
    Tycker inte alls det är fel att jämfära Jerkfiske med flugfiske efter gädda... det är som tidigare skrivits ett aktivt fiske där presentationen av betet är viktig.

Gällande Jerkfiskets effektivitet så vet jag inte om det är sådär fantastiskt mycket bättre än vanligt spinnfiske, de turer jag varit ute med folk som jerk-fiskat har jag inte märkt att det skulle vara effektivare. Men, eftersom jag provade själv för första gången för någon vecka sedan så måste jag säga att det är ruggigt kul just eftersom det är ett så aktivt fiske... sen är det ju ett listigt knep av fiskeredskaps industrin att få oss att köpa fler nya dyra grejjor... men vafan, prylar är kul :-)
    Försök hitta en gäddfiskare i USA med en 10";are. Det är bara vi som ligger efter...
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av CHE
      Jag får nog säga att jerkfiske som det utvecklar sig i sverige är överskattat. Jag minns som barn att morfar brukade fiska med beten som påminner mycket om dagens jerkbaits. I andra delar världen har det fiskats med egen tillverkade jättewobbler utan sked sedan i säkert 50 år tillbaka. Men bara för att det kommer från USA så är det alltid fräckt, trots att det är en gammal idè
      i ny och svindyr tappning. Att som någon tidigare jämföra flugfiske med jekbait är lite missvisande, ungerfär som att ställa Anna B brevid en fotomodel.
      Nej, du som som frågar om jerkbaits börja med flugfiske istället, om det är känslan du är ute efter. Det finns inget som går upp emot att få ett påslag av en gädda på fluga.

Tycker att du är ute o seglar.. Jerkfiske är betydligt är inte bara tufft för att det är ifrån u.s. Det mesta ligger i att en marknad har öppnats och folk har fått chansen att ta till sig tekniken och utrustningen i svenska fiskebutiker...
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Försök hitta en gäddfiskare i USA med en 10";are. Det är bara vi som ligger efter...
        Är nog svårt att hitta någon fullvuxen karl någonstans i världen med endast en tiotummare..hehe..

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
          Är nog svårt att hitta någon fullvuxen karl någonstans i världen med endast en tiotummare..hehe..

Gubbsjuk...
          Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
            Gubbsjuk...

Tss..Bara hälsosamt sjuk..

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
              Gubbsjuk...
              Något 10ft
              sigpic

Kommentera

Märker att vissa är lite allergiska mot jerk(?). Själv har jag köpt en jerkutrustning. Jag själv fiskar plåt, fluga, vobbler och allsköns olika tekniker med gott resultat. Ville dock vidga mina vyer. Kan inte påstå att det ena är mer effektivt än det andra eftersom det alltid är olika förutsättningar gällande vatten, väder etc. Däremot har jag numer ytterligare ett vapen att plocka fram om det ena skulle gå trögt. Utveckling på egna fiskefronten? Absolut! Mer fångster? Givetvis!! Som jag sade, ytterligare ett vapen.. Köpte det för att det är tufft och från US? Hallå eller, jag vill bara fiska utan att någon pustar över att jag trillat dit för en "modefluga"
                [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 868 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta  
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57