amb pgs 5601 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

amb pgs 5601

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• amb pgs 5601

har precis införskaffat mej min första multirulle och har en del frågor som jag vill ha hjälp med att utreda.
    1. ska bromsskivan till centrufugalbromsen vara infettad?
    2.den mekaniska bromsen verkar inte funka alls nån som vet vad som kan göras?
    3. den "vanliga" bromsen har noll verkan tills sista två cm man kan vrida vredet
    är det så det ska va eller är bromsen helt körd bara?
    jag har köpt den begagnad av privatperson så gå tillbaka med den till butiken är det inte ens frågan om.
    jag antar att han har använt den till jerkfiske så bromsar osv kanske är utnötta?
    har själv tänkt mej att använda rullen vid kust o eventuellt lite älvfiske.
    extremt tacksam för alla svar-amebix

¨Är det verkligen så?Kan ju säga till alla att det var mig du köpte den av men visste inte att det var någe fel på den?Gör så att du frågar tex FRB här på fiskesnack om problemen och om det inte funkar så får du självklart pengarna tillbaka!har faktiskt aldrig fettat eller gjort något med rullen.Använd under ett pass bara.
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

jo tyvärr så verkar den inte funka som den borde men det är förhoppningsvis bara nått litet skitfel var ut o provkastade den idag o den är ju skön o kasta med om man bortser från problemen med den
      och tack för dragen kiwi

Kommentera

efter att rullen fått ligga med alla bromsar helt släppta o efter lite inoljning så verkar den ha återhämtat sej från ägarbytet
        nu funkar den som den ska.

Kommentera

Ett tips som kan låta ambitiöst men som jag lovar lönar sig är att slå isär den. Har den väl börjat trassla så behöver den med största sökerhet lite ömhet och omvårdnad.

1. Sätt Dig vid ett stort bord och lägg ett stort vitt papper över bordet. Ha en märkpenna beredd.
          2. Tag fram sprängskissen
          3. Skruva försiktigt isär den och lägg delarna i markerade ringar på pappret så Du håller reda på dem.
          4. Tvätta alla delar utom kullagren med fotogen eller city diesel.
          5. Tvätta ur kullagren i aceton eller kemiskt ren bensin, rotera dem rena på toppen av en penna. Upprepa proceduren tills de snurrar toklätt.
          6. Tvätta alla bromsdelar med diskmedel.
          7. Låt torka.
          8. Smörj sparsamt - SPARSAMT! så olja inte hamnar på slirbromsdelarna.
          Fett skall användas på kuggkransen, ett par små klickar är tillräckligt. Samma sak med evighetsskruven, knivbulten och IAR lagret. IARen är den vanligaste anledningen till översmörjning.
          Smörj kullagren med en maximalt droppe per lager.
          9. Skruva ihop.
          10 Fiska häcken av Dig!
          www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT
            Ett tips som kan låta ambitiöst men som jag lovar lönar sig är att slå isär den. Har den väl börjat trassla så behöver den med största sökerhet lite ömhet och omvårdnad.

1. Sätt Dig vid ett stort bord och lägg ett stort vitt papper över bordet. Ha en märkpenna beredd.
            2. Tag fram sprängskissen
            3. Skruva försiktigt isär den och lägg delarna i markerade ringar på pappret så Du håller reda på dem.
            4. Tvätta alla delar utom kullagren med fotogen eller city diesel.
            5. Tvätta ur kullagren i aceton eller kemiskt ren bensin, rotera dem rena på toppen av en penna. Upprepa proceduren tills de snurrar toklätt.
            6. Tvätta alla bromsdelar med diskmedel.
            7. Låt torka.
            8. Smörj sparsamt - SPARSAMT! så olja inte hamnar på slirbromsdelarna.
            Fett skall användas på kuggkransen, ett par små klickar är tillräckligt. Samma sak med evighetsskruven, knivbulten och IAR lagret. IARen är den vanligaste anledningen till översmörjning.
            Smörj kullagren med en maximalt droppe per lager.
            9. Skruva ihop.
            10 Fiska häcken av Dig!

eller var en fegis som jag är, och skicka den till FRB. allt verkar så lätt när UT och FRB beskriver hur man ska göra, men jag vet med mig, att det går åt helvete om jag försöker. just på UT´s punkt 9 är det oftast det knasar till sig, så jag löser det på det smidigaste sättet.skickar den i ett paket till FRB och några dagar senare ett megaservad och topppresterande rulle på posten.
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Ja FRB's service är ju rätt generöst prissatt och det är tillåtet att låta yrkesmän göra jobbet.
              Fråga inte hur ofta jag legat på golvet och svurit då en geting e dyl gjort att hela härket spritts i en orkan över vardagsrummet...
              www.utreel.com

Kommentera

tror jag kör en fegis o skickar den till FRB eftersom mina falukorvsfingrar inte kommer överenns med små pilliga grejjer o för den delen fick jag inte ens av gaveln på vänstersidan när jag försökte.......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 857 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta  
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57