Gäddor gäddor... suck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddor gäddor... suck

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddor gäddor... suck

Blir så jävla frustrerad när jag läser om alla fina gäddturer, varför har jag aldrig sånt fiske?

Bra fiske för mig är väl en 6-7 gäddor mellan 0.5 - 2 kg.

Va gör jag för fel? Vill ha tips. Fiskar i antingen en liten sjö eller en å där jag har båt i bådadera... Inga dumma kommentarer om att "ekolod är en viktig del" osv... Sånt förstår jag, men som Gymnasie elev ligger budgeten lågt. Det kommer senare, får vi hoppas ;] Tips tips tips!

fiska djupare och inte vid vassen.. och fiska med ströre beten! lycka tilL!

Kommentera

Det kanske är så att sjön inte har några storgäddor. Då kan man fiska i en sjö hela sitt liv utan att fånga en riktigt stor gädda!

Så mitt tips är att experimentera, bytmetod mm och ha tålamod eller fiska i sådana vatten där det är bevisat att det finns stora gäddor!

Kommentera

Nåja, så dåligt går det väl inte, ett personrekord på 6,5 kg är väl inte fy skam egentligen, jag skulle gärna byta om man säger så. Men som de säger, det kanske inte finns så många stora gäddor i ditt vatten, det kan vara en orsak. Testa några fler ställen, gärna ställen där du hört att andra har fångat stora gäddor.
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Dockskii
          Blir så jävla frustrerad när jag läser om alla fina gäddturer, varför har jag aldrig sånt fiske?

Bra fiske för mig är väl en 6-7 gäddor mellan 0.5 - 2 kg.

Va gör jag för fel? Vill ha tips. Fiskar i antingen en liten sjö eller en å där jag har båt i bådadera... Inga dumma kommentarer om att "ekolod är en viktig del" osv... Sånt förstår jag, men som Gymnasie elev ligger budgeten lågt. Det kommer senare, får vi hoppas ;] Tips tips tips!

Theres a lake i used to fish, Where all the Top predators had been killed, so there was a explosion of small pike, you could as you say, not catch enything over 2kg,
          Big pike thrive on neglect!! try fishing a new water, and one thats not fished so often, or has a large deal of anglers doing CR,
          After all big pike arnt that hard to catch if there there!!!

William!!

hope you read this!!
          Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2004-10-26, 18:10.
          I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

kj inge ekolod då säger jag djupkarta...
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 857 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Swangsta