Jag är lite nyfiken hur ni andra lägger upp taktiken för att lyckas lura större fisk till hugg. Jag och min fiske kompis har haft riktigt bra sommar fiske med stenhårda hugg och pigga fiskar. Vi fiskar nästan oavkortat vid duupkanter och uddar i närhet till djupt vatten.
Det vi gör är att vi kör oftast på med dom beten det nappar på, tex vår senaste tur tog vi 33 gäddor och 30 av dom var på samma bete. Dock har vi problem att lyckas få några större exemplar, nu vet ja att det givetvis är svårare att hitta stor fisk under sommaren , men vi får endast nån enstaka runt 4kg och resten är mindre. hur tänker ni andra? Nöter ni på med beten som levererar mycket fisk, eller byter ni för att lura större fisk?
Vi kör oavkortat stor beten, som svartzonker, byster jerks, Wood tails osv.
/chippe
Det vi gör är att vi kör oftast på med dom beten det nappar på, tex vår senaste tur tog vi 33 gäddor och 30 av dom var på samma bete. Dock har vi problem att lyckas få några större exemplar, nu vet ja att det givetvis är svårare att hitta stor fisk under sommaren , men vi får endast nån enstaka runt 4kg och resten är mindre. hur tänker ni andra? Nöter ni på med beten som levererar mycket fisk, eller byter ni för att lura större fisk?
Vi kör oavkortat stor beten, som svartzonker, byster jerks, Wood tails osv.
/chippe
Kommentera