Gäddfiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiskare

Behöver lite seriösa tips på vägen.....Är fruktansvärt trött på alla smågurkor,
    och då menar jag en gädda på 2,5 är stor för mig. Det spelar liksom ingen roll om jag fiskar över 9 meters djup det hugger en gurka iallafall...för en bonusfisk skall man väl få nån gång om året....över 2,5
    Så ni som i praktiken tar många stora gäddor ta och sriv lite om ,djup, bete ja lite vad ni kan komma på som, kan hjälpa mig på vägen /mvh Thomas

sök i djupbranterna

tjenare=)

Det låter trist det där =)

Men om jag vore du så skulle jag söka av djupbranterna till flader men en zalt sjunk, bulldawg, helltail, eller shad som du kör längs kanterna med kanterna med, och glöm inte spinnstppen, där hugger det ofta gäddor som bara följer efter å nyfiket kikar =).

Du kan även pröva flader nu som bara är nån meter grunda med en conrad, bomber eller en buster jerk, å samma sak här, spinnstoppen =).

Om du han tillgång till betefisk så kan gäddmete vara effektivt, inte minst om du flötestrollar. men kolla bara så det inte är många andra som fiskar där eftersom en del brukar vara kännsliga över det där me flötestrolling.

lycka till me gäddfisket och glöm inte att bilder på dom feta grisarna du kommer ta så du kan dela me dej av dom

Kommentera

Låter som om du fiskar i ett vatten som inte producerar allt för mycket riktigt stor gädda.
      1. Nu vet jag inte om du har båt men som regel nummer ett har jag personligen sjökortet till hjälp, så om du inte har det skaffa det.
      2. Snöa inte in på att bara kasta i vassar, utnyttja sjökortet och titta efter grundbottnar som har anslutning till djupare vatten, djupbranter, grynnor mm.
      Stor gädda får du på nästan alla djup nu, men sikta på 3-7 meter. Våga testa ställen du inte har gjort förut.
      3. Vad använder du för drag? Var inte rädd för att använda stora wobbler/jerkar det ökar din chanser lite mera. Val av färg avgör dagens förhållanden. Testa dig fram.
      4. Så här på hösten kan det bli sjukt bra fiske när det en dag är lite varmare efter några dagars ordentlig kyla. Testa.

Fiske är en hel vetenskap och hade jag svaret på alla frågor så skulle det vara extremt tråkigt att fiska, Hur sedan ditt vatten ser ut vet jag inte och det är inte alls säkert att fisket är likt andra sjöar/skärgårdar men dessa riktlinjer brukar jag ha nu.

Skitfisk på dej.

Kommentera

Testa lite större beten
        Som autograf eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pagra
          Testa lite större beten
          tack för svaren väntar på fler.........jodå båt har jag och ekolod.spöhåll...mm
          sjön jag fiskar i mest är ca 1 mil lång och 400 meter bred,med varierande djup på 0 -12 meter,men inga direkta kanter typ 2 till 9, och jag kör med olika drag som swimwhizz ,taildancer,atom 35gr,kussamo professor 45gr. Jag menar något skulle ju hugga.Men jag drar ju mest efter båten ,kanske ska testa och kasta lite istället,och gädda finns där ,fler fina på vintern och några på sommaren.Man kanske skulle testa en zalt ändå? vilken färg? flyt,sjunk?

Kommentera

Papegojfärgen på zalt är ett bra val. Annars tycker jag nog att shadjiggar mellan 12-15 cm är ett fint komplement till wobblers och jerkar. Men det allra bästa enligt min mening är mete med levande betesfisk. Kanske drömfisken hugger om du metar i närheten av stim med betesfisk. Viktigast av allt är att ha tålamod. Ju mer du fiskar ju större är chansen att få på monstergäddan. Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 913 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B