Abu reflex 12 gr dålig krok? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu reflex 12 gr dålig krok?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu reflex 12 gr dålig krok?

Köpte ett par drag här om dagen bland annat en abu reflex 12 gr med vit kropp och kopparsked. Igår var jag ute och fiskade med draget drog en gädda och en aborre. Idag var jag även ute och fiskade, efter jag hade kastat några gånger upptäckte jag att en av krokarna eller vad nu man ska kalla det hade gått av. Och jag det enda jag har fastnat i är lite näckrosor men det kan väl inte vara så att en krok går av för det? Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag reklamera draget eller ska jag sätta dit en ny 3-krok bara? Har aldrig haft problem med abu reflex förut men detta tycker jag var väldigt konstigt! Skitfiske på er

Click image for larger version

Name:	DSC_0167.jpg
Views:	1
Size:	559,2 KB
ID:	1811178

Enklaste är väl att byta kroken. Förmodligen billigare oxå om man inte har butiken inpå husknuten.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Bara byta kroken. Har många relfelxer i min låd som fått ta stryk av fisk etc. De flesta har numera en liten fjäderring och sen en vettigare krok än orginal bakom

Kommentera

Okej, tack för hjälpen

Kommentera

En bekant till mig Snackade me en proffsfiskare som påstog att detta var dem bästa spinnaren som fanns.
          Ja själv beställde abu reflex nu.. de är dom jag fått mest fångst på!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lessastistan Visa inlägg
            En bekant till mig Snackade me en proffsfiskare som påstog att detta var dem bästa spinnaren som fanns.
            Ja själv beställde abu reflex nu.. de är dom jag fått mest fångst på!
            Det är det också, kör alltid med reflex oavsett väder Var inte svårare en att trampa iväg på cykeln till fiskeaffären och byta krok Så nu har jag en röd 3-krok istället medans jag var där så köpte jag en likadan spinnare som den på bilden (fast med en hel krok)

Kommentera

Hmm, mina äldre Reflex tycker jag är kanon, men de jag köpte förra året var helkass i jämförelse - extremt trögstartad sked.
              Min nuvarande favorit är SavageGears Rotex-spinnare - har gett bra med borre både iår och förra året. Annars finns en hel del andra märken som är bra
              Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
              En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
                Hmm, mina äldre Reflex tycker jag är kanon, men de jag köpte förra året var helkass i jämförelse - extremt trögstartad sked.
                Min nuvarande favorit är SavageGears Rotex-spinnare - har gett bra med borre både iår och förra året. Annars finns en hel del andra märken som är bra
                Ja, har en del äldre reflex. Var ju mycket bättre spinnare innan dom bytte namnet till Abu Garcia enligt mig Nu får man ju nästan rycka igång dragen innan dom börjar spinna. Okej, får väl ta och testa den där SavageGear spinnaren

Kommentera

Nu har ännu en krok på en utav mina reflex gått av, var helt ny när jag började att fiska med den och efter en fisketur så var den helt färdig, drog tre gäddor och tappade en, inte för det borde väl kroken gå av? Och det var inga grisar heller största var på dryga ett kg. Nu ska jag införskaffa mig 3-krokar och fjäderringar, men frågan är vilken storlek jag ska ha på kroken och fjäderringarna. Och vilket märke ska det vara på 3-krokarna/fjäderringarna. Någon som har lite mer erfarenhet än mig och skulle kunna hjälpa mig? Tack för hjälpen!

Såhär såg draget ut efter fisketuren:
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0410.jpg
Views:	1
Size:	1,08 MB
ID:	1763529
                  Senast ändrad av OscarD; 2012-08-12, 21:08.

Kommentera

Ett utav mina reflex drag gick kroken också av på, så lat som jag var så klippte jag av kroken och satte en ny med hjälp av splittring. Funkar finnemang!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B