fiska i bredäng. riddarfjädran - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiska i bredäng. riddarfjädran

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiska i bredäng. riddarfjädran

Hej jag har en spinnfiskespö är nybörjare. Har fiskat på en brygga bredvid badplatsen i bredäng har bara fått en gädda. Är det bättrre att köpa jerkspö istället? Tror nån att det finns andra stora fisk där? Hur ska jag spinna hem draget långsamt fort hur djup ska jag fiska bara djup det är många sten har fastnat runt 7 drag vad gör jag för fel. Jag fastnar med jigg också.
    Några tips på teknik o spö och allt som behövs för att få stora fiskar snälla.

Fiska inte där om du fastnar ofta eller använd drag som inte sjunker så snabbt, eller veva hem snabbare.

Jerkspö kommer inte ge större fiskar eller fler, men du kommer inte fastna lika mycket kanske då jerkdrag oftast inte går så djupt.

Jigg är det värsta om du fastnar mycket, de är ju till för att sjunka i botten.

Du ska spinna/ veva in i varierande hastighet, snabb, långsamt, lite snabbare, lite långsammare.
    Tänk att ditt drag är en skadad fisk.

I Mälaren som Bredäng ligger vid kan du få Gädda, Abborre, Gös och ibland även Havsöring och Lax som gått in via strömmen.

Det finns även såna där äckliga fiskar, karpfiskar Vissa tycker dock om dem.
    Exempel på dem är Braxen, Mört, Ruda, Björkna.

Finns även Sutare och Lake och en hel del andra fiskararter som inte är så vanliga däremot.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
    23 svar
    3 913 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B