Dahlberg Diver Frog, grymt fiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dahlberg Diver Frog, grymt fiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
    När ni ändå pratar om Larry grodorna så undrar jag om nån av er har testat och fått nåt på whopper plopper? Har fåt nada på den, inte ett endaste följe, medans den större skitterpoppen har gett flertalet fisk av godkänd storlek.

Vet bara en som fått fisk på den, och det är euro-pike som postat bild på den.
    Woppern har fiskat bra i jämförelse med det mesta annat i ytfiske väg som jag fiskat med, håller dock med ovanstående om att det har varit en ganska tunn sommar hittils för detta fiske. Vi får hoppas att det blir bättre snart. Blir nog en tur framåt veckan när vädret skall bli bättre blir nog wopper och groda som kommer fiskas då. Skall kolla upp den där andra Dahlberg jerken verkar potentiel.

Kommentera

Om man letar alternativ till WideGlide, så finns Phantom Lures "Viper Magnum" att få tag i hos attitude baits.
      Köpte en förra veckan och den går riktigt likt WideGlide enligt videon Dahlberg har uppe.
      Jag tror mer på såna subsurface- beten till våra gäddor, än såna som går helt på ytan.

Kommentera

Ursprungligen postat av vattenfors Visa inlägg
        Woppern har fiskat bra i jämförelse med det mesta annat i ytfiske väg som jag fiskat med, håller dock med ovanstående om att det har varit en ganska tunn sommar hittils för detta fiske. Vi får hoppas att det blir bättre snart. Blir nog en tur framåt veckan när vädret skall bli bättre blir nog wopper och groda som kommer fiskas då. Skall kolla upp den där andra Dahlberg jerken verkar potentiel.
        Har fått två fisk över 5 på den stora skitterpoppern, men absolut inte ett endaste hugg på WP. Inte ens ett följe. Men sen är det ju som du och den andra skriver att det inte är mycket till sommar, det om inte märks i alla fall på ytfisket efter Abborre. Det har sugit ganska så fett. Endast 3 borrar på ytan i år. En fin på cirka 5 hekto, de andra bara minifiskar som fastnat i krokarna.

Kommer det en värmebölja som håller sig en vecka eller så att det värmer upp vattnet så blir nog ytfisket efter borre i alla fall bra. Förra året kommer jag ihåg att om det hade regnat och sen blivit sol så brukade borren bli som galna och hugga så fort man bara kastade i. Så har det inte vart i år, än så länge.

Kommentera

Har fått två fisk över 5 på den stora skitterpoppern, men absolut inte ett endaste hugg på WP. Inte ens ett följe. Men sen är det ju som du och den andra skriver att det inte är mycket till sommar, det om inte märks i alla fall på ytfisket efter Abborre. Det har sugit ganska så fett. Endast 3 borrar på ytan i år. En fin på cirka 5 hekto, de andra bara minifiskar som fastnat i krokarna.

Kommer det en värmebölja som håller sig en vecka eller så att det värmer upp vattnet så blir nog ytfisket efter borre i alla fall bra. Förra året kommer jag ihåg att om det hade regnat och sen blivit sol så brukade borren bli som galna och hugga så fort man bara kastade i. Så har det inte vart i år, än så länge.
          Ja låt oss hoppas att vädret blir bättre, ett tips när du fiskar WPn, tag hem den ganska långsamt så att du inte skrämmer iväg fisken. Har fått bäst på Färg fire tiger om det nu spelar någon roll.

Kommentera

Polarn och jag hade säkert 50-60 napp var på grodan nu i helgen. Tyvärr missar man många men det är få beten som man kan kasta i princip varsomhelst utan att fastna i allt möjligt. Grodan har numera en självklar plats i lådan. Är det någon som exprimenterat med att använda någon typ av "trailerkrok"?

Kommentera

Just nu får jag hur mycket fisk som helst på WP. Men just det, ingen Gädda, utan borre. Illa krokade också. Massa spilfisk på alla ytbeten tycker jag. Skitterpoppern sväljer dom med hull och hår. Gälar går av hela tiden.

Händer mycket oftare med borre än med Gädda? Vilket är ju ganska så konstigt om man ser till mun storlek. Borde ju vara Gädda som sväljer dom där små betena med hull och hår. Kul fiske är det i alla fall.

Kommentera

Just nu får jag hur mycket fisk som helst på WP. Men just det, ingen Gädda, utan borre. Illa krokade också. Massa spilfisk på alla ytbeten tycker jag. Skitterpoppern sväljer dom med hull och hår. Gälar går av hela tiden.

Händer mycket oftare med borre än med Gädda? Vilket är ju ganska så konstigt om man ser till mun storlek. Borde ju vara Gädda som sväljer dom där små betena med hull och hår. Kul fiske är det i alla fall.
                Såg precis att fiskenyheter lottar ut en WP http://http://www.facebook.com/fiskenyheter.fiske?ref=ts

Kommentera

Verkar som om tråden byt från Groda till Whopper Plopper. När det gäller WPn har jag helt tagit bort bakkroken vilket har gjort att krokningen blir bättre men jag får ju mest gröningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av dropshotmaster Visa inlägg
                    Verkar som om tråden byt från Groda till Whopper Plopper. När det gäller WPn har jag helt tagit bort bakkroken vilket har gjort att krokningen blir bättre men jag får ju mest gröningar.
                    Skall prova det med att ta bort den bakre kroken, har också haft lite problem att den krokar lite djupt. Uppdatera gärna om hur det går med trailerkroken på grodan.

Kommentera

Ursprungligen postat av vattenfors Visa inlägg
                      Såg precis att fiskenyheter lottar ut en WP http://http://www.facebook.com/fiskenyheter.fiske?ref=ts
                      och nu lottas det ut grodor fast på outdooredges facebook sida, kan alltid behövas några till...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 916 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B