Dahlberg Diver Frog, grymt fiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dahlberg Diver Frog, grymt fiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Bara jag som kör grodan på tung jerk ?

Hivar den inte så himla långt.. runt 15-25 m beroende på vinden. Men ligger iaf å slickar vassen med båten.

SPPR Contact 6'8 -180g Med 0,36 lina.

Tycker styvt spö och grovlina är skönt när man ska lotsa ut gäddan från växligheten. Dock fiskar jag i riktigt grov växlighet.
    28 grams bete, med -180 grams spö o 0.36 lina känns väl inte helt optimalt:P

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      28 grams bete, med -180 grams spö o 0.36 lina känns väl inte helt optimalt:P
      Det är det absoult inte heller :P Men av någon anledning så är ju grodorna ganska aerodynamiska så dom flyger ganska lätt genom luften. Man får dock ta i beräkning att inte komma 40m om du inte har riklig medvind x)

Kastade grodor förut på Walker Jig x-heavy 8ft 20-70g med 0,23 lina Vilket funkade mycket bättre gällande kastlängd å styrning av betet.. men sätter man sig i en näckros eller diverse gräs så satt man där å var tvungen att glida in i tjock vassen med båten som var lättare sagt än gjort... så nu sitter det 2-3 grodor där inne (dock inte diver frogen)

Kommentera

Den här tråden var intressant. Har kört lite ytbeten men ingen som jag har gillat. Försökt med många olika drag med krokar som ska vara anpassade för att fiska vid bråten men lyckas fastna ändå. Så jag gör som dom andra här nere och beställer hem två grodor för att testa och se om gäddorna är sugna.

Kommentera

Köpte mig en groda idag. Funderar på att låta den få smaka gädda imorgon.
          http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
            Köpte mig en groda idag. Funderar på att låta den få smaka gädda imorgon.
            Tycker du ska göra ett "Dagens bete" på den Reitmond, älskar de inläggen på din blogg!

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              Tycker du ska göra ett "Dagens bete" på den Reitmond, älskar de inläggen på din blogg!
              Tack! En gör så gott en kan. Inte omöjligt att grodan blir dt.
              http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

kom och tänka på den här tråden när jag hittade det här klippet, tror det är SPROS froggen.

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                  kom och tänka på den här tråden när jag hittade det här klippet, tror det är SPROS froggen.
                  Ser ut som Spro grodan.. men R2S har ju en precis likadan typ... Jag har tappat ca 10 gäddor i år på SPRO grodan.. blev punkterad efter andra fisken så den sjunker typ långsamt... Blev giftig som tusan nu när den långsamt svävar neråt... men kroknings förmågan är ur usel...

Kommentera

När ni ändå pratar om Larry grodorna så undrar jag om nån av er har testat och fått nåt på whopper plopper? Har fåt nada på den, inte ett endaste följe, medans den större skitterpoppen har gett flertalet fisk av godkänd storlek.

Vet bara en som fått fisk på den, och det är euro-pike som postat bild på den.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                      När ni ändå pratar om Larry grodorna så undrar jag om nån av er har testat och fått nåt på whopper plopper? Har fåt nada på den, inte ett endaste följe, medans den större skitterpoppen har gett flertalet fisk av godkänd storlek.

Vet bara en som fått fisk på den, och det är euro-pike som postat bild på den.
                      Tjena Poppers man, jag har fått bra på WPn vissa dagar i sommar men det har väl överlag varit en riktig skitsommar för ytfiske i mitt tycke, ser helst lite mer värme för detta fiske.
                      Jag är ganska så insnöad på Dahlbergs grejer, Grodan har fångat bra med fisk även om krokningen kan va lite besvärlig ibland WPn har funkat i mitt tycke helt OK och Wide Gliden som är en schyst jerkbait från Dahlberg har fiskat suveränt. Otroligt bra kvalite på dessa beten, med ordentlig krok.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 791 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B