Dahlberg Diver Frog, grymt fiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dahlberg Diver Frog, grymt fiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du kommer inte bli besviken... Jag älskar dessa ytbeten, huggen är så otroligt häftiga! Hjärtat börjar verkligen slå extra snabbt när man ser en liten våg bakom grodan och PANG kommer en gäddkäft skärande genom ytan och hugger.

Kommentera

Hur kör ni denna grodan, testa min lite snabbt igår bara men om man vill att den ska plaska i ytan så får man ju ta hem den sjuuuuukt långsamt....
      Ser ju dock riktigt vass ut ändå men hur kör ni den, sakta sakta eller ytan/under om varannat?

Kommentera

Testade Dahlberg-froggen i helgen jag å-. Fick huggen när jag släppte veven för att dricka mjöd.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gärdsjön Visa inlägg
          Testade Dahlberg-froggen i helgen jag å-. Fick huggen när jag släppte veven för att dricka mjöd.

Orutinerat, du får köpa en fiskehatt så du har händerna fria...

Kommentera

Film på hur betena ser ut i vattnet!

Larry Dahlberg's Diver Frog & Clackin' Crayfish.

Larry Dahlberg introduces his new River2Sea baits at ICAST 2010, these include a new frog and crawfish straight out of his secret stash

Larry Dahlberg's Whopper Plopper (Bass Edition)

Senast ändrad av trigger; 2012-06-20, 21:20.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
              Hur kör ni denna grodan, testa min lite snabbt igår bara men om man vill att den ska plaska i ytan så får man ju ta hem den sjuuuuukt långsamt....
              Ser ju dock riktigt vass ut ändå men hur kör ni den, sakta sakta eller ytan/under om varannat?
              Killen jag köpte grodan av på mässan i våras rekommenderade att fiska den i ytan i vegetationen men då man får lite fritt vatten i vegetationen ska man fiska ner den 10-20 cm för att sen släppa upp den igen.

Precis så fiskar jag den och helt klart har huggen oftast kommit i områdena med lite fritt vatten då man precis fått ner grodan en bit. Oftast genom en explosion i ytan...jäkla häftigt fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Seize the Day Visa inlägg
                Killen jag köpte grodan av på mässan i våras rekommenderade att fiska den i ytan i vegetationen men då man får lite fritt vatten i vegetationen ska man fiska ner den 10-20 cm för att sen släppa upp den igen.

Precis så fiskar jag den och helt klart har huggen oftast kommit i områdena med lite fritt vatten då man precis fått ner grodan en bit. Oftast genom en explosion i ytan...jäkla häftigt fiske!
                Brukar ta hem den långsamt och låta den ligga i de öppna områdena några sekunder. Lycka till med Whopper Ploppern riktigt grymma de också, berätta gärna om resultatet när du fått dem. Trevlig Midsommar!

Kommentera

För dom som, liksom jag, "aldrig" får fiska något, utan bara har grejerna i mint i låda:

- är gummit i benen så aggressivt mot andra jiggar (eller lådor) som varningstexten gör gällande?

( vore härligt att slippa sitta med dumstruten om någon (olycks-) fiskebroder råkat göra bort sog redan):o

Kommentera

Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
                    För dom som, liksom jag, "aldrig" får fiska något, utan bara har grejerna i mint i låda:

- är gummit i benen så aggressivt mot andra jiggar (eller lådor) som varningstexten gör gällande?

( vore härligt att slippa sitta med dumstruten om någon (olycks-) fiskebroder råkat göra bort sog redan):o
                    Jag har haft något annat bete med liknande gummi och det smälte i kontakt med andra jiggar så jag tror inte det är att rekommendera att blanda. Förvarar mina i förpackningen de kom i då jag tror benen behåller sim effekten längre om de ligger med böjda ben än ligger med ursträckta i fikelådan.

Kommentera

Vilka färger kör ni med då? Eftersom färgen grön är slutsåld hos sportfiskeprylar så förstår jag att den är hetast. Men fungerar den bruna bra med tro? Beställde en brun groda för 2 dagar sen så den kommer väll nästa vecka. Simma lugnt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 912 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B