Teknik för spinnerbaits? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Teknik för spinnerbaits?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Teknik för spinnerbaits?

Hej

Har läst mkt om hur effektivt spinnare och spinnerbaits ska vara. Nu har jag införskaffat 2 klädhängare. Har inte använt dem med framgång ännu och har därmed inte förtroende för dessa ännu.

Är det någon tips om var (miljöer), när (årstid och tid på dygnet) och inspinningstekniker för att lyckas?

Fiskar uteslutande i skärgården utanför Stockholm (Värtan och Furusund)
    www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kasta in mot/längs med djupvassar när temperaturen i vattnet har börjat stiga lite (dvs nu..), håll spötoppen riktad mot draget och veva. Håll hårt i grejerna för det kan bli riktigt brutala hugg.

Kommentera

Rak inspinning alltså?
      www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Jag kör rak inspinning, ibland med små korta vevstopp så att den pulserar lite. Stora spinnerbaits kräver dock kraftiga prylar och är relativt jobbigt att fiska under en längre stund (brukar köra Wolfcreeks stora spinnerbaits). Jag brukar variera ganska mycket med andra beten när jag kör spinnerbaits men det är riktigt tuffa hugg då linan hela tiden är spänd.

Kommentera

Hur håller spinnerbaits? Hartönkt köpa in några mindre. Men böjs inte tråden o blir krokig som fan?
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Flash och gummi håller längre än bucktail. När spinnerbaiten är alltför hårt åtgångna av gäddhugg kan man lätt byta ut "kjolen" med nytt material. Ståltråden är lätt att böja tillbaka.

Kommentera

Okej. Tänkte testa booyhas spinnerbait. Har inte utrustning för o dänga iväg dom tyngre.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tycker ni spinnerbaits är bättre sommarbeten än gummi? Hade grymma framgångar med alien eels i fjol
                www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Spinnerbaits är ett bra komplement till alla andra typer av beten/tekniker. Det gäller som alltid att hitta det som för dagen är bästa sättet att fånga storgäddan.

Kommentera

Föredelen med spinnerbaits är enligt min mening åtkomst där det finns mycket växtlighet. Håller man spöt i 180 graders vinkel mot betet och kör med willow-skedar så klarar sig betet 2 gånger av tre även igenom den tätaste naten jag hittat i skärgården.Vid hugg fortsätter man veva "för länge" innan mothugg som sker rakt upp. Dessutom så är det ett mycket behagligt fiske där man kan få stor fisk även på lätta beten och utrustning. Perfekt för sommar och sensommarfiske med ett styvt basspö och en mindre multiplikatorrulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 000 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B