Får ni ont i ryggen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ni ont i ryggen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Får ni ont i ryggen?

Jag har mer eller mindre legat i sängen en vecka nu med en pajad rygg. Jag får ofta ganska så ont i ryggen när jag har stått 3-4 timmar upp och fiskat jerk.

Är det nån som har samma problem och vet hur man lättast kan undvika problem med ryggen? Ska man använda en gördel eller? Jag får ibland ont i ryggraden, jag har scolios eller hur det nu stavas. Men det största problemet är musklerna. Jag kan inte ens ta djupa andetag när detta problem uppkommer.

Ska jag stretcha innan och efter eller? Börjar bli lite jobbigt nu.

köp ett gymkort. men kontakta en sjukgymnast innan du börjar använda det.

Kommentera

Finns det inga övningar man kan göra hemma? Gillar inte gym.

Jag var halvstark när jag var ung, men inte nu.

Kommentera

Lika för mig, jag klarar inte många timmar stående med spinnfiske innan ryggen börjar jävlas rejält. Däremot har jag aldrig problem vid flugfiske, inte ens tungt sjunklinefiske efter lax dag efter dag. Mycket konstigt faktiskt men just stående spinnfiske är ett elände och jag brukar försöka ha stol faktiskt, då går det bra.
        Ingen aning vad som är problemet?
        Har tänkt att jag är ryggklen eller nåt, vilket vore rätt konstigt eftersom jag jobbat mycket iskogen och mycket fysiskt. Men jag drog igång med tung styrketräning i vintras, mycket tunga knäböj, skivstångsrodd och marklyft och lyfter faktiskt rätt mycket nu och inte blev det nån förbättring på problemet ändå.
        Annars har jag inga problem, inga "kända fel" iallafall. Men det är ett jävligt jobbigt problem som förstör fiskandet ibland så hojta gärna till om du hittar en lösning!
        Gammal flugnörd i exil i sydsverige..

Kommentera

Det har denna vecka vart som värsta träningsverken. Och ni vet när man sträcker den där musklen som gör att man inte kan ta djupa andetag. Det förstör mitt fiske då jag mer eller mindre bara har intresse av spinnfiske. Ro drag och trollig ger mig föga.

Har försökt mej på promenader varje dag för att inte bara ligga still. Men i dag vaknade jag och tyckte att det bara kändes lite ömt så jag gick ut och promonerade en timme, nu känns det CP igen. Kan knappt ta djupa andetag.

Kommentera

Gå till en bra kiropraktor är mitt tips, gärna en som även är utbildad sjukgymnast det brukar vara super att lossa på lite kotor som ligger fel samt även ge massage och lite tips på övningar som kan hålla rygg, nacke och axlar i schack !!
            Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Jag har mer eller mindre legat i sängen en vecka nu med en pajad rygg. Jag får ofta ganska så ont i ryggen när jag har stått 3-4 timmar upp och fiskat jerk.

Är det nån som har samma problem och vet hur man lättast kan undvika problem med ryggen? Ska man använda en gördel eller? Jag får ibland ont i ryggraden, jag har scolios eller hur det nu stavas. Men det största problemet är musklerna. Jag kan inte ens ta djupa andetag när detta problem uppkommer.

Ska jag stretcha innan och efter eller? Börjar bli lite jobbigt nu.

Brukar inte få ont efter 3-4timmar.. Fiskar alltid gädda i 12timmar och oftast med jerk.. Men du kan testa att ro lite mera båt för att träna upp ryggen..

Kommentera

Jag har samma problem när jag fiskar torsk från turbåtar i Öresund,, med nylonlina inga problem men med flätlina känns det rejält efter några timmar, värkar som den dämpningen nylonlinan har får man ta med armar och rygg med flätlinan....

Kommentera

Fiskar du ALLTID 12 timmars pass?????????????? Rott har jag gjort så det räcker, men kan ju vara värt ett försök om det nu kan hjälpa ryggen.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Jag har samma problem när jag fiskar torsk från turbåtar i Öresund,, med nylonlina inga problem men med flätlina känns det rejält efter några timmar, värkar som den dämpningen nylonlinan har får man ta med armar och rygg med flätlinan....
                    Kan linan verkligen påverka ryggen vid fiske?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 812 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B