Hej har planer på att köpa en Rulle från ebay. Är det någon som några erfarenheter om hur lång tid det tar o få hem grejerna och om det brukar strula? /Johan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Importera från USA
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Tyran Visa inläggHej har planer på att köpa en Rulle från ebay. Är det någon som några erfarenheter om hur lång tid det tar o få hem grejerna och om det brukar strula? /Johan
Ska nog inte vara några problem det inte,1-2 veckor skulle jag gissa på
-
Har köpt rulle på Ebay (team Daiwa Sol 4000) som jag tyvärr inte hittade i Europa så jag har svårt att säga om det blev billigt eller inte. (vet någon vad motsvarande kostar i europa så ska jag gräva fram vad min kostade till slut).
Viktigt är nog att säljaren har bra omdöme för du lär ju inte vilja skicka tillbaka något för byte.
Gick smärtfritt för mig hela vägen så jag skulle lätt göra det igen i höst. Vet inte hur det är med spön dock men borde ju gå bra om de kommer i rulle som tål postens hårda behandling.
Kommentera
-
Jag har köpt en rulle från Tacklewarehouse i USA och en rulle från en affär med Ebay annons. När jag köpte från TWH så köpte jag en Daiwa Luna 253L, den gick loss på 2000 kr inklusive frakt sen tillkom 700 kr tull på det. Leveransen låg på ca 5 arbetsdagar.
Sen köpte jag en Curado 51E från Ebay för ca 1200 kr inklusive frakt, då hade dom sänkt värdet på paketet från 140 ish dollar till 20 dollar så då slapp jag tulla på det paketet. Leveransen tog även där 5 arbetsdagar
Kommentera
-
-
Jag har handlat ganska mycket från USA via eBay och det har alltid funkat hur bra som helst. Billigt och snabba leveranser. Ett litet tips: Undvik säljare som endast kan tänka sig att skicka via UPS eller FedEx för då blir det garanterat tull på grejerna. Grejer som skickas via USPS (amerikanska posten) slinker lättare genom tullen. Att dessutom be säljaren märka paketet "gift" och skriva ner värdet är också ett sätt att slippa avgifter.
Kommentera
-
vid gåvor slipper man tullen ja,inte momsen vilken är den stora delen...att skriva ned värdet är i USA ett brott,alla gör det därför inte. men som sagt undvik UPS och Fedex om det går,de har avtal med svenska tullverket...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Precis, 3% är väll tullen? Moms 25% har jag för mig. Sen kan man få 200:- tillägg ibland för "Postens hantering", dessa avgifter nämner inte folk.
Därför är det bättre att beställa inom EU så man är säker på kostnaden.
Fattar dock inte, jag beställde jiggar från Basspro, skickades med Fedex, behövde inte betala extra
Kan det varit inräknat i fraktpriset? Har för mig frakten var dyr nämligen, runt 300:-
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 916 visningar
1 gilla
|