Berkley phazer soft spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley phazer soft spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley phazer soft spinnspö

Är det ett bra spö? Kommer kasta allt mellan 5-30gr. Tack på förhand / Dennis

min erfarenhet är att berkley inte bygger dåliga spö. men med tanke på det är deras billigaste spö ska man nog inte ha några monster förväntningar på det.

Kommentera

Jag vet att Dennis siktar på att fiska abborre med det spöet och då blir det mycket småbeten 5-15 gram men har ingen erfarenhet av det ,, själv tycker jag inte det värkar va någon höjdare när jag känt på det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        min erfarenhet är att berkley inte bygger dåliga spö. men med tanke på det är deras billigaste spö ska man nog inte ha några monster förväntningar på det.
        Polaren har ett Berkley phazer spö fast inte soft modellen.. Dock till haspelrulle men det spöt funkar hur bra som helst.. Han fick en gädda på 10.6 på det spöt.. Så stor skillnad lär det ju inte vara på soft och den vanliga?

Kommentera

Polaren har ett Berkley phazer spö fast inte soft modellen.. Dock till haspelrulle men det spöt funkar hur bra som helst.. Han fick en gädda på 10.6 på det spöt.. Så stor skillnad lär det ju inte vara på soft och den vanliga?
          Det var inte spöet som fick Gäddan, frågan är ju hur det är att kasta med

Överlägset effektivaste metoden för Abborre är mete...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Det var inte spöet som fick Gäddan, frågan är ju hur det är att kasta med

Överlägset effektivaste metoden för Abborre är mete...

Vet det :P Men roligare att fiska med spinnare och jiggar.. + man vill ju kunna variera lite och fiska med småwobblers också på 10-20gr..

Kommentera

Vet det :P Men roligare att fiska med spinnare och jiggar.. + man vill ju kunna variera lite och fiska med småwobblers också på 10-20gr.
              Helt rätt Dennis,, du kan säkert dra lika mycket Gädda på en vanlig wobbler som JB.

Att meta Borre med ett korkflöte och mask kan även det va riktigt kul.

Kommentera

Jag har inte testat Berkley phazer men jag har själv ett Berkley Lightning rod Medium light action som jag tycker väldigt mycket om. Jag vet som sagt inte mycket om Berkley phazer men Lightning rod är iallafall ett väldigt härligt spö om man kan tänka sig att lägga lite mer pengar

Kommentera

Om inte jag är helt ute och cyklar så har Phazer samma klinga som Lightning Shock men Phazer har enklare spöringar och Rullfäste.. Därav skillnaden i pris.

Kommentera

Det finns billiga i Abu Shoppen om du reser förbi blekinge...
                    Jag köpte ett, mest för att det var billigt... 10,6" Phazer 12-38g för 199kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 143 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B