Jerkbait fiske på sommaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait fiske på sommaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av långsjö Visa inlägg
    Jag har inhandlat en bandit tail idag för att få gäddorna på hugg, någon som har något tips på hur denna ska jerkas?
    Dem passar ypperligt att fiskas på 0.5-1.5 meters djup, väldigt sakta med spinnstopp! Du kan även bara veva in dessa, synkat med lite spöknyck! Men som med allt annat, du får testa dig fram och se vad som fungerar i ditt vatten!

Lycka till!

Kommentera

Mitt vatten som jag fiskar i är en ganska liten och smågrumlig, jag vet att det kan finns större fiskar,men jag har inte fått ens ett hugg när jag jerkat, bara när jag kört med vobbler, ganska djup sjö, så tror att dom står lite djupare där jag inte kommer åt dom med jerkbait.
      Abborre: 1700gr

Kommentera

Mitt vatten som jag fiskar i är en ganska liten och smågrumlig, jag vet att det kan finns större fiskar,men jag har inte fått ens ett hugg när jag jerkat, bara när jag kört med vobbler, ganska djup sjö, så tror att dom står lite djupare där jag inte kommer åt dom med jerkbait.
        Om sjön är djup, så kan jag rekommendera att blya ner ditt bete. Men du kommer inte ner och kan fiska 10-15 meter på detta sätt. Om du vet att stor fisk simmar i denna sjö, men den är djup, så rekommenderar jag dig att köra trolling efter denna fisk på sommaren. Gäddan står nere på djupet, men kan gå upp vid grynnor m.m vid skymning/gryning. Ska du fiska på denna tidpunkt, så tänk på att fiska på ställen där den stora fisken har tillgång till djupt vatten fort. En stor gädda går inte in i en 30 meter långgrund vik för att söka föda på sommaren, utan den kommer till uddar, grynnor.

Sök gäddan pelagiskt på sommarens dagar, framåt skymning och gryning kan du köra jerk utanför uddar, grynnor m.m. Walk the dog beten är RUSKIGT kul på sommargädda!

Framåt hösten så kan du söka gäddan grundare, runt 0.5-3 meter.

Lycka till!

Kommentera

Tack så jättemycket för dina lärorika svar! Jag får ta och införskaffa walk the dog beten och hoppas på få ett spektakulärt högg

Kommentera

Tack så jättemycket för dina lärorika svar! Jag får ta och införskaffa walk the dog beten och hoppas på få ett spektakulärt högg
            Walk the dog beten är nog inget jag personligen fiskar med över en grynna i mynningen. Utan detta sätter jag på när jag vet att stor fisk står på ett djup på 0.5-2 meter. Men varför inte testa? Kanske krokar din drömfisk på detta sätt. Glöm inte att tro på det du gör! Då lyckas du med ditt fiske. Sikta in dig på att ta den största fisken i sjön, förr eller senare lyckas du!

Lycka till!

Kommentera

Tänk att Gäddan trivs bäst i 14-gradigt vatten och var finns det vattnet under högsommaren? Ja några meter ned. Sen skall man även ta i beaktning att den följer betesfisken.

Kommentera

Jag antar att du har stor Gädda i åtanke? Då måste du ju veta att fisken stiger framåt kvällen såsom födan gör. Kan man få stor Gädda på ytbete sommartid så kan man få det på jerk.

Kommentera

Jag var ut och fiskade kl 3 på natten igår, då stog jag och jerka från en brygga, då jag sen tidigare vet att brukar vara mest aktivitet i sjön på morgonen, då jag var ute hoppade massvis av småfisk mest heltatiden, men inget hugg eller någonting, det enda var att jag såg en mindre gädda vända precis när jag drog upp betet.. Så jag vet inte, dessa gäddor verkar vara väldigt försiktiga på sommaren..
                  Då jag fått mycket gädda på våren när jag jerkat. Lite synd att det ska vara svårt att få tag på gäddorna sommartid

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 786 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B