SIC eller Titanium SS304 spööglor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SIC eller Titanium SS304 spööglor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SIC eller Titanium SS304 spööglor?

Vilken typ av spöögla föredrar ni, de äldre SIC eller de nyare Titanium SS304?

Vilka för och/eller nackdelar tycker ni de har? Märks det någon skillnad alls?
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

jag upplever att titanringarna är lite ömtåligare. iaf på berkleys spön. men om man e rädd om dom å inte slår i dom i saker å sånt så håller dom ju för fiske.
    jag har inte märkt att linan (power pro) inte sliter på ringarna. men jag gillar dom och kommer köra me dom.

Kommentera

är titanSS304 ringarna som grå-svarta? I så fall var den en sån jag pajade i lördags
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
        är titanSS304 ringarna som grå-svarta? I så fall var den en sån jag pajade i lördags
        Nope, det är dom inte..Det var garanterat en SIC öggla du förstörde.

Kan bara säga att enda skillnaden jag ser är att 304; låter inte lika mkt. ihop med flätlina som SIC. 304 ringarna är lättare. Så varför tveka tro? Aja, fiskar bara med nylon i vilket fall, hatar skrapljudet och allt slitage, g'fireline är nog den sämsta linin jag fiskat med tror jag! Fattar inte att dom kan sälja den när det finns PP m.m.

//Markus
        sigpic

Kommentera

Har bara flätlina till jerkspöt och där har jag 0,36 PP mossgrön Har inte lagt märke till nått speciellt skrapljud. dessa titan ss304 ringar måste då alltså vara typ guldfärgade? Har sån topögla på jerkspöt och de andra är SIC ringar.. Men det var topöglan på mitt berkley haspelspö som pajade och där är alla ringar SIC..
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
            Har bara flätlina till jerkspöt och där har jag 0,36 PP mossgrön Har inte lagt märke till nått speciellt skrapljud. dessa titan ss304 ringar måste då alltså vara typ guldfärgade? Har sån topögla på jerkspöt och de andra är SIC ringar.. Men det var topöglan på mitt berkley haspelspö som pajade och där är alla ringar SIC..
            Det spelar ingen roll vilken färg ögglorna har eller?! Haha

Men alla insidor på SS304 är nog silverfärgade tror jag, sedan hur utsidan ser ut beror på hur på hur designern tyckte den skulle se ut. Matt för att slippa onödiga reflexer säger fiskaren medans designern säger guls eller silver för det e flashigt och snyggt. Idioter?

Tycker alla flätlinor skrapar i ringarna Nylonen är underbar!
            sigpic

Kommentera

Nylon till gädda tycker jag är rena döden nu när mna vant sig med PP Tycker at med nylon får man dra i för kung och fosterland för att fästa kroken Iof körde jag då med ett 10-30g spö vekt som satan

Kommentera

JO, men det finns riktigt bra nylonlinor idag med. Håller givvet med, det finns inget annat alternativ till ex. jerk m.m. Men nylonlinorna e bra, jag fiskar 0.16 nylon o bror min(och hans kompis) tunn fireline. Jag får alltid mest fisk Aja, till metet som är det främsta fisket finns inget annat än nylon, inte än iaf.
                sigpic

Kommentera

Nu är jag för närvarande inte specifikt intresserad av vilken lina som är bäst till vad utan jag vill veta mera om linringarnas påverkan på linan.

Det finns ju många sorters inlägg i spöringarna och men det är SIC och som är intressanta. Är Titanium SS304 överlägsen eller likvärdig eller underlägsen SIC. Bör man köpa ett spö med SIC ringar när det finns andra med Titanium SS304?

Titanium SS304 har ju funnits på marknaden ett tag nu så jag gissar att det finns lite erfarenhet av dem bland er. De svar jag fått hitintills pekar mot att Titanium SS304 är aningen bättre.

Och till de som undrar över mitt linval så kan det bli vilket som. Det beror på omständigheterna i övrigt.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                    Nu är jag för närvarande inte specifikt intresserad av vilken lina som är bäst till vad utan jag vill veta mera om linringarnas påverkan på linan.

Det finns ju många sorters inlägg i spöringarna och men det är SIC och som är intressanta. Är Titanium SS304 överlägsen eller likvärdig eller underlägsen SIC. Bör man köpa ett spö med SIC ringar när det finns andra med Titanium SS304?

Titanium SS304 har ju funnits på marknaden ett tag nu så jag gissar att det finns lite erfarenhet av dem bland er. De svar jag fått hitintills pekar mot att Titanium SS304 är aningen bättre.

Och till de som undrar över mitt linval så kan det bli vilket som. Det beror på omständigheterna i övrigt.
                    Grejen är den att fiskar jag nylon spelar det ingen roll, men jag tycker SS304 klarar Flätlinan bättre, det låter mindre från min PP iaf. Jag skulle i vilket fall hellre ta SS304 ringarna på ett nytt spö. Jag har mirakulöst fått SS304 typen på mitt Feederspö och jag är verkligen nöjd
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B