Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Haspel vs multiplikator
Collapse
X
-
Dessutom ska den ha diplomatisk immunitet!Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggHåller med. En ambassadeur ska vara rund,punkt slut
(Kunde inte låta bli.)
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det var rolig läsning, för jag antar att författaren skrivit det ironiskt och med glimten i ögatUrsprungligen postat av Msjoholm Visa inlägg
Annars blir jag lite mörkrädd. Man ska fiska med man gillar bäst, haspel eller multi. Finns ingen prestige eller självändamål att använda det ena eller det andra. Men spring inte runt och far med osanning och hittepå-argument på Internet. Det finns så mkt sånt redan och alldeles för många som läser och tror på det
Kommentera
-
Absolut skrivet m mkt ironi. Alls ska fiska m vad de känner för :-) Bara kul att driva med multi-talibanerna ibland... Mkt ironi och bus i våra båtar när det fiskar!
Kommentera
-
Låter bra detUrsprungligen postat av Msjoholm Visa inläggAbsolut skrivet m mkt ironi. Alls ska fiska m vad de känner för :-) Bara kul att driva med multi-talibanerna ibland... Mkt ironi och bus i våra båtar när det fiskar!
Kommentera
-
Om vi ska vara lite allvarliga i 5 s så har jag aldrig problem m linbollar. Vet att det är OT men kan inte låta bli. Vad beror bollar o DK vindknutar på. Fiskar aldrig m. Inline-spinnare.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDu ska veta vad jag skrattar när jag ser linbollar komma farande från haspelrullarna varefter några stackare får tillbringa hela fisketuren med att gråtande och svärande försöka reda ut dessa bollar,
Jag brukar kunna lugna och trösta dom med att dom inte är ensamma om problemet, det brukar inte va svårt att hitta en en hel bunke andra linbollar lite överallt på marken som vittnar om andra olyckliga haspelanvändare....
Kan det bero på det?
Kommentera
-
största anledningen är dålig lin uppläggning på rullen.Ursprungligen postat av Msjoholm Visa inläggOm vi ska vara lite allvarliga i 5 s så har jag aldrig problem m linbollar. Vet att det är OT men kan inte låta bli. Vad beror bollar o DK vindknutar på. Fiskar aldrig m. Inline-spinnare.
Kan det bero på det?
Kommentera
-
O brukar beror på dålig kontruktion lr fel lina. Vissa rullar tar all lina,vissa bara fireline o vissa tål inte flätlina alls.Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggstörsta anledningen är dålig lin uppläggning på rullen.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Instämmer helt, för krångelfritt haspelfiske bör man hålla sig till Fireline eller nylon. Eller helt enkelt se ljuset och börja fiska multiUrsprungligen postat av jimmy85 Visa inläggO brukar beror på dålig kontruktion lr fel lina. Vissa rullar tar all lina,vissa bara fireline o vissa tål inte flätlina alls.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar