Vad var det som hände? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad var det som hände?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jorgen, jag vill inte fisk haspel mer nu. Tycker att det känns jätteskumt nu med rullen under.
    Välkommen in i multiträsket..

Du är betydligt bättre på gädda en jag, du pratar om 5 kg, jag har nog aldrig landat en på 2 hg efter 40 års fiske.

Kommentera

Det är sjukt mycket skönare med multi tycker jag. Försökte att fiska med haspel idag nu när jag inte har nån lina på multin. Allt kändes fel. Men den kommer att komma till användning snart när ytfisket börjar. Det är ju det jag gillar mest sida vid sida med jerk som jag har blivit helt torsk på. INGET slår ythugg enligt mig. Okej, stora gäddor som hugger inne vid båten på jerk är också ganska så svårslaget.

Nästa år är det väl vertical som gäller.

Kommentera

Prova "burna" spinnare nu när vattnet blir varmt, det är också spännande om du gillar ythugg.

Kommentera

Kan bara hålla med om multirullarna. Det är en slags hatkärlek men ger man det bara tid så sitter det. Jag började i höstas med multi och bra länge sen jag hade ett skatbo.

Om din signatur:
          "Drömmen vore att nångång stå ner vid bryggan, och kasta efter Gädda och få på en Lax eller Öring, men det stannar nog vid bara en liten dröm."

Jag rodde ut med båten från brygga och jerkfiska för kanske en månad. Fick på en gädda som aldrig gav sig i kampen. När jag väl fick upp den så var den en trevlig havsöring på lite över 70 cm. Tog på en Buster Jerk Shallow i Hot pike färg. Med ett väldigt styvt Luna-spö va den en drillning utan dess like. Så hoppet finns alltid!

Kommentera

I vänern där jag bedriver mitt fiske så blir det nog bara en dröm. Har aldrig hört talas om nån som fått Lax eller Öring genom att stå och dänga beten i dagarna i ända. Trollig är det som gäller här.

Men folk vinner ju 100 millar på lotto, så chansen att nån vilsen öring eller lax ska komma in på grunt vatten kan ju hända.

Ska testa det med spinnare, men jag fiskar med toro och den har så hög utväxling. Tycker det känns som att veva in en stock när man fiskar spinnare med den. Gillar inte heller så mycket att fiska med spinnare.

Kommentera

Försök ha som vana att trycka ordentligt emot linan med tummen under mothuggen.
              Jag har storlek 8 händer och är lika kort som du och jag har inga problem att använda runda ambassadeur till jerk/spinn.
              Modeller jag använder är JB, RAW, Predator och C4, alla i 5601-storlekar.

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
                Försök ha som vana att trycka ordentligt emot linan med tummen under mothuggen.
                Det vill jag definitivt avråda ifrån! Jag säger hellre, ställ in bromsen ordentligt och håll aldrig fast spolen med tummen vid mothugg.
                Sätter du dig i en sten så knäcker du med stor sannolikhet ditt spö...

Kommentera

Måste vara väldigt individuellt det där.
                  Jag kan avgöra om det är fisk eller ett helt stumt bottennapp innan jag fått "fullt böj" på spöt och då släpper jag automatiskt på tummen.

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
                    Måste vara väldigt individuellt det där.
                    Jag kan avgöra om det är fisk eller ett helt stumt bottennapp innan jag fått "fullt böj" på spöt och då släpper jag automatiskt på tummen.
                    Då gör du mothugg alldeles för sakta om du hinner känna vad det är i andra änden, med missade gäddor som följd...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B