Stor Jigg Stor Gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor Jigg Stor Gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
    Haha! Jag SA JU DET (eller skrev!) - att jag skulle ta mitt PB idag! Inte på någon av megajiggarna, utan på en 14,5 cm blåglittrig Fin-S. Gösen väger 6,3
    Shit, vilka fiskedagar, sen i förrgår har jag tagit en på 5,3 kg, en på 5,9 samt en idag på 6,3 kg. Livet leker!

[ATTACH=CONFIG]41658[/ATTACH]
    Gratulerar!! Äntligen fick även du en hyfsat stor gös... och vad var det jag sa...de största får man på "mindre" jiggar...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Hehe! Tackar! Jag gick ut för att spräcka mitt nyvunna PB på 6,3 kg dagen efter men tjiii så tjurigt det kan vara. Fick nöja mig med dennna lilla sill på 4,56 kg. *Haha*
      Vilka dagar, vilket fiske! Vilken raketstart på säsongen för mig! Lycklig som ett barn om julen! Tra la laa!
      Menne, dessa två tog jag ju på en 14,5 cm Fin-S, inte stor men inte liten, lite mer mittemellan. Så kanske mittemellanjiggar är modellen! Höhö! ;0)

Click image for larger version

Name:	22129-758382985-Goes_456_kg_eiffel_small.jpg
Views:	1
Size:	527,8 KB
ID:	1762824

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      Gratulerar!! Äntligen fick även du en hyfsat stor gös... och vad var det jag sa...de största får man på "mindre" jiggar...
      Senast ändrad av elfving73; 2012-05-22, 07:29.
      -Visa hänsyn
      -Skräpa inte ner
      -Hantera fisken varsamt
      -Respektera gällande fiskeregler
      -Ha kul!

Kommentera

Grymma gösar och grymt fiske. Har grym fiskeabstinens nu, men 1,5 veckor tills min säsong börjar, bara att bita ihop!
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

hmmm...kanske är gösen lika äkta som bakgrunden.....

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ja, jag har inga problem med att relatera till din abstinens! Jag fiskar var och varannan dag, men får bara mer och mer abstinens! Haha! Man är bra störd! (Men kul är det!)
            Ska bli sjukt spännande och se om jag knäckt koden för mitt hemmavatten rent generellt, eller om det är koden för majfisket bara. I sånt fall blir det riktigt spännande att se om det är samma kod i maj nästa år.

Var ute en sväng igår med polare Dennis, aka Knudorfnugelfufen här på FS. Han drog en gös på 5,76 kg, precis på samma fläck mer eller mindre som jag drog min 6,3:a och 5,3:a. Knappast en tillfällighet! Spana in ryggfenan! Verkar som den har varit med och en och annan dust!

Jag tappade en tung fisk som jag känner mig säker på var en gös, samt drog en gädda på 5,5 kg. (Snacka om antiklimax! Jag vill ha GÖS!)

Click image for larger version

Name:	Dennis med gös 5,76 kg.jpg
Views:	1
Size:	846,2 KB
ID:	1762826

Det var för övrigt Dennis (på bild ovan) som introducerade mig för Vertikalfisket för ett par säsonger sen, något som blev rena fiskeväckelsemötet för mig! Thanx Dennis!

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
            Grymma gösar och grymt fiske. Har grym fiskeabstinens nu, men 1,5 veckor tills min säsong börjar, bara att bita ihop!
            Senast ändrad av elfving73; 2012-05-22, 09:56.
            -Visa hänsyn
            -Skräpa inte ner
            -Hantera fisken varsamt
            -Ha kul!

Kommentera

What? Vad menar du? Vad är det för konstigt med bakgrunden? ;O) Hähä!
              Tänkte att det kunde vara lite kul att göra en skämtgrej av "mörkningarna". Men gösarna är 100% the real deal!

hmmm...kanske är gösen lika äkta som bakgrunden.....
              -Visa hänsyn
              -Skräpa inte ner
              -Hantera fisken varsamt
              -Ha kul!

Kommentera

Ingen dålig gös Jörgen tog i sista numret av fiske feber, bara att lyfta på hatten. Stor jigg genererar stor gös. Själv har jag inte kommit över 7,8 i år ännu.

Kommentera

Ursprungligen postat av vattenfors Visa inlägg
                  Ingen dålig gös Jörgen tog i sista numret av fiske feber, bara att lyfta på hatten. Stor jigg genererar stor gös. Själv har jag inte kommit över 7,8 i år ännu.
                  sen beror det förstås på vad man anser är en "stor" jigg...10" är stor, 7" är 75mm kortare...

Kommentera

sen beror det förstås på vad man anser är en "stor" jigg...10" är stor, 7" är 75mm kortare...
                    För mig är mina 23 cm Megashad att räkna som stora i mina ögon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 754 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B