Testade att vertikala med större jigg efter att ha läst Jörgens sista artikel i Fiskefeber om stora gösar på större jigg, måste säga att det gav ett helt klart godkänt resultat. Körde med en ganska stor jigg Megashad riggad på samma sätt som i tidningen. Någon annan som har erfarenhet något att delge i ämnet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stor Jigg Stor Gös
Collapse
X
-
Bumpelibump! Har själv skaffat några riktigt feta jiggar, men inte hunnit testa dem ordentligt än. Men jag tror på konceptet! Inga fler med erfarenhet av stor jigg stor gös?-Visa hänsyn
-Skräpa inte ner
-Hantera fisken varsamt
-Respektera gällande fiskeregler
-Ha kul!
-
Stort bete är alltid lika med stor fisk Fast för mig har de stora jiggarna bara inneburit fler gäddor än så länge, men vi får se när gösen blir mer aktiv och om 3 veckor när jag tagit min examen och kan fiska igen. då är det upp till bevis om de stora jiggarna kommer ge resultat, jag tror stenhårt på det!Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Har kört med stora jiggar ett par år från och till däribland Fin-S 10 tummare och liknande...tungfiskade då de kräver ett större huvud, visst har jag fått en och annan större gös på dom...men det har jag på andra också man får även smågös på dom...
Min största gös är fortfarande tagen på en 7 centimetersjigg och de efterföljande på 10-14 cm jiggar,först på plats 8-9 kommer
en tagen på en 10 tummare....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Hähä! De där jäkla gäddorna alltså! Kan man inte uppfinna en "Gädd-Away"-spray! Jag har bara testat min 25 cm Fin-S lite, och det första som hände, så klart, var att jag fick en gäddusling! Be gone, nasty pikes!
Ursprungligen postat av Team CTM Visa inläggStort bete är alltid lika med stor fisk Fast för mig har de stora jiggarna bara inneburit fler gäddor än så länge, men vi får se när gösen blir mer aktiv och om 3 veckor när jag tagit min examen och kan fiska igen. då är det upp till bevis om de stora jiggarna kommer ge resultat, jag tror stenhårt på det!-Visa hänsyn
-Skräpa inte ner
-Hantera fisken varsamt
-Respektera gällande fiskeregler
-Ha kul!
Kommentera
-
Jag har alltid gillat större jiggar och har även de senaste säsongerna fiskat gös med större jiggar av de flesta fabrikat. Fiskepolarna var fega i början och vågade inte testa större jiggar men kom snart på bättre tankar Mitt PB + ytterligare många fina gösar har kommit just på jigg av större modell. Vissa dagar då det är trögt funkar de stora inte alls men då är det bara att anpassa sig och gå över till mindre standardjiggar. Vad är megashad för jigg, vattenfors? Den har jag aldrig hört talas om
Kommentera
-
Köper inte det argumentet. De två senaste åren har jag själv kört med stora jiggar 7" respektive 10". Största gösen med de jiggarna är stillsamma 3,5kg. Men det resulterar i färre hugg och fler gäddor. Man kan ju ställa sig frågan om det är antal eller längd man jagar kanske rentav nöjet bara. Vet att också många fiskar uteslutande med stor jigg och många gånger kan de sitta på sjön utan ett pet. Fiskar i ett område där mycket stor gös fångas varje år.
Har vi inte krokarna i sjön fångar vi ingen fisk
//Martin
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 754 visningar
1 gilla