Hjälp med ett jerkbait ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med ett jerkbait !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med ett jerkbait !

Jag skulle testa ett av mina nya jerkbaits idag, gav upp efter 5-6 kast. Draget heter Cobb’s Crazy Shad 14 cm. Hur ska detta drag jerkas ?
    All hjälp behövs, "bättre att lära sig av andras erfarenheter än att tillbringa en hel dag på det själv".
    /gabriel.......

Hej Gabriel
    Vad gav du upp för ?

crazy shaden är ju aslätt att jerka med!!

om du inte får någon fisk efter 5-6 kast är det inte jerken det är fel på utan endast ett resultat av xtremt dåligt tålamod!! hehe

allvarligt, vad vare som inte funkade?

Kommentera

Cobbs

Vad hade du for problem. Det ar ju ett ett ganska latt fiskat bete. Jag brukar kora kasta ut lat sjunka ett lagom hart jerk, sedan ett dubbel jerk, paus, sedan ett jerk paus sedan dubbljerk. Men det gar att jerka det betet hur som helst i princip.

MVH

Jenk

Kommentera

He he. Tålamodet vad gäller att vänta på fisk är det inget fel på. Men jag tyckte inte att jag fick till gången. Betet liksom rullade på sidan och ibland dök det upp till ytan. Nu vet jag i och för sig inte, kanske är det just så detta betet ska gå. Har också hört att detta ska vara ett av de lättaste jerksen. Sen är det ju lätt att när man inte får tilll gången på ett drag att man byter till ett som man vet hur det ska jerkas.

Kommentera

Ett vanligt fel när man jerkar är att man jerkar för hårt. Ta det lugnt i knyckarna så kanske betet går bättre. Snabba och inte fullt så kraftfulla ryck kan fungera.

Kommentera

Inte för hårda knyck alltså, det är svaret på denna gåta ?
            Några fler råd ?

Kommentera

hade samam problem med bueter jark förut Alla säger att det ska va hur lätt som helst att jerka men för kenta så icke Gick som en ny ******* anka men tror jag har fått till tekniken nu drog iaf 6 snipor på en orange/ svart randig BJ
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Bustern har jag inte haft några problem med, den går hur fint som helst. Har du provat "slammer drop belley" ?
                Skulle våga påstå att den har en ännu finare gång än B.J

Kommentera

Det är ju inte för dej som betet ska gå snyggt! Eller hur? Men det låter som du tar i för kung och fosterland när du slår med spöet. Försök att få till en gång som är ganska så mongo. Typ en glidning med en rullning, paus. Ett pull, kort belly sving. Nytt pull. Ny belly sving. Ett slag ny glidning. Paus osv. osv. Comprende?

Kommentera

Tycker inte att jag tar i så hårt, men vem vet.
                    Ska invänta morgondagen och göra ett nytt försök, medans jag väntar läser jag era inlägg. Sen ska det förhoppningsvis gå prima.
                    Sen har du ju rätt att det inte är jag som ska tycka att betet går snyggt. Men jag försöker tänka mig in i en rovfisks situation. Man vill ju få betet att se så lockande ut som möjligt.
                    Senast ändrad av gabriel; 2004-09-25, 20:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 856 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B