Färgkombo i mörkret? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färgkombo i mörkret?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färgkombo i mörkret?

Tjoho!

Har varit ute nu ett par kvällar i rad och nött lite höstgädda på de lugnare
    och grundare områderna i min lokala älv. Det hela har resulterat i ett antal
    gäddor varje tur men nästan enbart timmen innan solnedgång. När solens strålar inte längre träffar vattenytan är det som dött.. Tog 5 gäddor på ca
    min innan nedgång.. efteråt inget. Har tagit alla på en Rapala Orginal FT,
    undrar nu om det är så att gäddorna helt enkelt blir mindre huggvilliga när
    det mörknar på som värst, eller om det är annan färgkombo som gäller..
    Eller vad.. någon som har nå tips att komma med?

/DaBbE
    Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Packar ihop när det blir mörkt och inväntar nästa fisketillfälle. Hade för övrigt en alldeles förträfflig dag med min chug bug.....

Kommentera

Mjaa, när det blir allt för mörkt packar man ihop.. Men det går trots allt att köra ett tag till.. Där är väl inte allt för länge men.. Skulle va kul o komma på nåt sätt att få dem till hugg just då, för det verkar trögt..

Kommentera

passa på att ta en matbit och en fika, vila ett par timmar och kör igång igen. jag tror att Bebest skrev något om just nattfisket. det var om dom som istället för att dansa med flickor hade drag(g)en i vattnet. och när gryning och dom andra fiskepojkarna kom, så hade nattfiskarna redan haft ett bra fiske. kolla under Bebest´s tidigare inlägg så hittar du det.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Tack, ALQ!

/DaBbE

Kommentera

Ursprungligen postat av DaBbE
            Tack, ALQ!

/DaBbE

nema problema! sedan skulle jag vilja föreslå mörka beten på kvällen och natten. då det mörka bryter av mot den lite ljusare himlen. om man har för ljusa beten så smälter dom in i det lilla ljus som finns. tänk dig att du ligger på botten och tittar upp.
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
              nema problema! sedan skulle jag vilja föreslå mörka beten på kvällen och natten. då det mörka bryter av mot den lite ljusare himlen. om man har för ljusa beten så smälter dom in i det lilla ljus som finns. tänk dig att du ligger på botten och tittar upp.
              Ok, ska ha det i åtanke. Man kanske skulle prova o fiska lite djupare också..

Kommentera

När ytvattnet är varmt och fyllt av stökiga badgäster och båtar håller sig storgäddorna undan tills natten kommer.
                Ju närmare vintern dess mer koncentrerar de sin jakt till dygnets ljusaste timmar. Detta har förmodligen med såväl ljusförhållanden som bytesfiskens beteenden att göra.
                I slutet av oktober och fram till isläggningen en månad senare är det mitt på dan som gäller. Mörka molniga dagar där solen plötsligt bryter igenom kan tillfälligtvis förvandla en tillsynes livlös sjö till ett rent gädd-Klondyke!
                Detta gäller speciellt i min sjö men jag har hört liknande från andra håll.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Varför inte testa ett svart ytbete, jag har själv under abborrfisket fiortsatt ända in i mörkret och flertalet gånger hag en svart super spook tagits av gäddor, då har det varit så mörkt att jag inte sett betet i vattenytan, bara ljudet har hörts, spännande fiskemetod!
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Fattig & Ensam

Ursprungligen postat av Push-Up
                    Varför inte testa ett svart ytbete, jag har själv under abborrfisket fiortsatt ända in i mörkret och flertalet gånger hag en svart super spook tagits av gäddor, då har det varit så mörkt att jag inte sett betet i vattenytan, bara ljudet har hörts, spännande fiskemetod!
                    Skulle gärna testa o "spooka" lite, finns bara en sak som hindrar mej..
                    Helt utfattig! Eller rättare sagt.. arbetslös och väntar på ersättning.
                    Tills dess blire bara mat för pengarna. Men förhoppningsvis ramlar det
                    väl in lite deg snart..

Ursprungligen postat av BeBest
                    När ytvattnet är varmt och fyllt av stökiga badgäster och båtar håller sig storgäddorna undan tills natten kommer.
                    Ju närmare vintern dess mer koncentrerar de sin jakt till dygnets ljusaste timmar. Detta har förmodligen med såväl ljusförhållanden som bytesfiskens beteenden att göra.
                    I slutet av oktober och fram till isläggningen en månad senare är det mitt på dan som gäller. Mörka molniga dagar där solen plötsligt bryter igenom kan tillfälligtvis förvandla en tillsynes livlös sjö till ett rent gädd-Klondyke!
                    Detta gäller speciellt i min sjö men jag har hört liknande från andra håll.
                    Kanske får ta o lägga fisket tidigare på dagen. Har inte kunnat ta mej iväg
                    förrens efm/kväll pga att alla polare jobbare/pluggar eller sover på dagarna.
                    Det känns lite smått vanskligt att ge sig ut själv nu när vattnet är så kallt..
                    Får väl prova o köra lite spinn från stranden.

/DaBbE

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 754 visningar
                    1 gilla