Svartzonker McCelly - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker McCelly

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svartzonker McCelly

Köpte mig en Svartzonker McCelly på Sportfiskemässan,
    Gången var finfin.
    Kommer inte ihåg vilken handlare jag köpte av, annars hade jag lämnat tillbaka draget.
    Idag fick jag "bottennapp" i en av fjolårets näckrosor. Som alltid testar man att dra sig loss, vilket gick fint. Men dragets kvalité på McCelly tyckte annorlunda. Skedfan gick av?!!!!
    Hur går det till? Jag har hört om skitkvalité med drag från Biltema, Clabbe Ohlson osv. Men ABU, for real??!
    Jag är besviken, 150:- spänn eller vad det kan ha kostat rakt i sjön. Hoppas herr Abu läser det här och skickar mig en ny McCelly!!
    Click image for larger version

Name:	McCelly.jpg
Views:	1
Size:	99,5 KB
ID:	1810066
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Jag köpte en 17cm McCelly på Dogger, den var sprucken på buken mellan kroköglorna.
    Jag såg det direkt och har skickat tillbaks den, Dogger skulle skicka en ny...
    Hoppas det är bättre kvalle på den!

Kommentera

Mmm, hade funkat om jag kom ihåg var jag köpt den. Tog ju bara ett av ställena på mässan. Suck!
      Håller tummarna på att Abu ska läsa min tråd och som goodwill skicka mig ett nytt.. hehe..

Kommentera

Reitmond, jag ser på din profil att du är 33 år gammal. Så min fråga till dig blir, hur många beten har du köpt de senaste 10 åren som håller bra kontra dom som gjordes på 80 talet?

Kommentera

Jag tog upp fisket för dryga 3år sedan. Antalet drag jag köpt senaste 10 åren är ovidkommande och irrelevant.
          Ett ABU-drag i dagsläget förstår jag kanske inte alltid har det mest hållbara egenskaperna och komponenterna, men ska skeden gå av när man brukar vanligt hederligt fiske, andra dagen det ens får följa med i fiskelådan?
          OT: Jäklarns vad gammalt det ser ut när man läser det sådär, 33år.

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Reitmond, jag ser på din profil att du är 33 år gammal. Så min fråga till dig blir, hur många beten har du köpt de senaste 10 åren som håller bra kontra dom som gjordes på 80 talet?

Kommentera

Nää, det är väl inte direkt relevant hur många beten du köpt osv. Men jag som är gammal som dig tycker att det var bättre hållbarhet förr än vad det är nu. Och det kan ju vara så att ABU bara var tvungna att få ut ett tailbete eller nån het wobbler som kan konkurera med andra företag som är mer framstående när det kommer till gäddbeten och därav bryr sig föga om kvalitè.

För faktum är ju att vi köper sakerna. Hoppas i alla fall du får en ny då.

Kommentera

Har en Abu Tormentor där skeden också gick av mitt i en inspinning eller om det var ett kast, inget våld brukat eller så utan den bara gick av.

Kommentera

Inget illa menat med irrelevant osv.. Jag la ju till en liten smiley för o visa att det var glimt i ögat o så.
                "Ett ABU-drag i dagsläget" - Jag var med på dina tankar.

Mmm, vi håller tummarna för att ABU skickar nytt. I´ll keep you posted.

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                Nää, det är väl inte direkt relevant hur många beten du köpt osv. Men jag som är gammal som dig tycker att det var bättre hållbarhet förr än vad det är nu. Och det kan ju vara så att ABU bara var tvungna att få ut ett tailbete eller nån het wobbler som kan konkurera med andra företag som är mer framstående när det kommer till gäddbeten och därav bryr sig föga om kvalitè.

För faktum är ju att vi köper sakerna. Hoppas i alla fall du får en ny då.

Kommentera

Jag förstår, jag inte är ensam.
                  Blir bara så förgrymmad av att jag betalade cash och inte minns var jag gjorde köpet. Sen är det inte penningmässigt det som är mest störande, utan mest min frustrationen över att ett bra drag där jag uppskattade gången pajjar av ingenting.

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                  Har en Abu Tormentor där skeden också gick av mitt i en inspinning eller om det var ett kast, inget våld brukat eller så utan den bara gick av.

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
                    Inget illa menat med irrelevant osv.. Jag la ju till en liten smiley för o visa att det var glimt i ögat o så.
                    "Ett ABU-drag i dagsläget" - Jag var med på dina tankar.

Mmm, vi håller tummarna för att ABU skickar nytt. I´ll keep you posted.
                    Sakta i backarna nu gäddfiskande broder. Jag tog inte illa vid mig.

Men ett nytt bete ska du ha om det går såå snabbt sönder.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B