Råd angående haspelrulle! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd angående haspelrulle!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råd angående haspelrulle!

Har beslutat mig för att införskaffa en schysst haspelrulle. Har andvänt diverse olika ambassadeurer hela mitt liv, så jag är helt nollställd angående haspelrullar förutom till UL. Syftet med inköpet är att kunna kasta långt med lätta beten 5-15 gram, rullen skall enbart andvändas för havsöring.
    Jag har kollat in ett par rullar och skulle nu behöva smakråd.

1. Shimano twin power 2500 xt-ra.
    2. Shimano super 2500 gt-ra

De enda skillnaderna som jag kan se mellan dessa två rullar är är att twin powern har 3 kullager mer, och att den kostar dubbelt så mycket nästan.
    Frågan är hur mycket jag förlorar i kastlängd om jag väljer gt-ran? Och är det isådant fall värt att betala dubbelt så mycket för Twin Powern?

Om någon har båda dessa så vore det intressant att höra era åsikter eller om ni kan rekommendera någon helt annan rulle så går det bra.

Mvh / Tobbe

Ursprungligen postat av Farb
    Har beslutat mig för att införskaffa en schysst haspelrulle. Har andvänt diverse olika ambassadeurer hela mitt liv, så jag är helt nollställd angående haspelrullar förutom till UL. Syftet med inköpet är att kunna kasta långt med lätta beten 5-15 gram, rullen skall enbart andvändas för havsöring.
    Jag har kollat in ett par rullar och skulle nu behöva smakråd.

1. Shimano twin power 2500 xt-ra.
    2. Shimano super 2500 gt-ra

De enda skillnaderna som jag kan se mellan dessa två rullar är är att twin powern har 3 kullager mer, och att den kostar dubbelt så mycket nästan.
    Frågan är hur mycket jag förlorar i kastlängd om jag väljer gt-ran? Och är det isådant fall värt att betala dubbelt så mycket för Twin Powern?

Om någon har båda dessa så vore det intressant att höra era åsikter eller om ni kan rekommendera någon helt annan rulle så går det bra.

Mvh / Tobbe

Twinpower eller Stradic!
    sigpic

Kommentera

Jag har ingen erfarenhet av det 2 rullarna.
      Men om du är öppen för andra förslag kan jag tipsa om Shimano super X i en mindre storlek. Pris ca 1000- 1500kr
      Har rullen och är mycket nöjd med den, dock i 4000strl men det borde vara ungefär samma kastlängt (Kastar mycket bra med den)

/Nisse
      / Kämpar på.

Kommentera

Sitter på en Shimano super 2500 gt-ra och den är superbra enligt mitt tycke, vet iofs inte vad jag går miste om men den är oehörts kön och linuppläggnigen är superb enligt mitt tycke. En bra allround-rulle!

Kommentera

elanen

Finns bara en prisvärd rulle just nu och det är Daiwa Capricorn. Köp den från Attitude Baits. Allt annat är idiotiskt. MVH Gunnar J.

Kommentera

Var lite inne på den förut men tycker att vikten var lite hög, och sämre utväxling än shimanorullarna.
            Stradic rullen glömde jag totalt bort, hur är den jämfört med ovanstående?

Kommentera

Köp en stradic! den bästa rulle jag nånsin haft

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 911 visningar
              1 gilla