Har beslutat mig för att införskaffa en schysst haspelrulle. Har andvänt diverse olika ambassadeurer hela mitt liv, så jag är helt nollställd angående haspelrullar förutom till UL. Syftet med inköpet är att kunna kasta långt med lätta beten 5-15 gram, rullen skall enbart andvändas för havsöring.
Jag har kollat in ett par rullar och skulle nu behöva smakråd.
1. Shimano twin power 2500 xt-ra.
2. Shimano super 2500 gt-ra
De enda skillnaderna som jag kan se mellan dessa två rullar är är att twin powern har 3 kullager mer, och att den kostar dubbelt så mycket nästan.
Frågan är hur mycket jag förlorar i kastlängd om jag väljer gt-ran? Och är det isådant fall värt att betala dubbelt så mycket för Twin Powern?
Om någon har båda dessa så vore det intressant att höra era åsikter eller om ni kan rekommendera någon helt annan rulle så går det bra.
Mvh / Tobbe
Jag har kollat in ett par rullar och skulle nu behöva smakråd.
1. Shimano twin power 2500 xt-ra.
2. Shimano super 2500 gt-ra
De enda skillnaderna som jag kan se mellan dessa två rullar är är att twin powern har 3 kullager mer, och att den kostar dubbelt så mycket nästan.
Frågan är hur mycket jag förlorar i kastlängd om jag väljer gt-ran? Och är det isådant fall värt att betala dubbelt så mycket för Twin Powern?
Om någon har båda dessa så vore det intressant att höra era åsikter eller om ni kan rekommendera någon helt annan rulle så går det bra.
Mvh / Tobbe
Kommentera