hell tail, tror jag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hell tail, tror jag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hell tail, tror jag!

är det någon som har lite tips om detta bete? var förbi berras för ett antal veckor sedan och fick syn på ett coolt bete med gummirumpa. det fanns ingen prislapp på den, och killen i butiken var inte säker på vad den kostade. så jag fick den för 200:-, vet inte om det var ett bra eller dåligt pris men jag köpte den i alla fall. hur fiskar man den på bästa sätt och har den givit någon något? den är i trä och har svart rygg, svart/silvrig sida och mage (rutmönster) och röda ögon. silvrig svans också.

fick ett tips av KG?

"Pesca, Lucius och NIC har lyckats bra med det draget."

berätta, snälla!
    Senast ändrad av ALQ; 2004-09-14, 16:35.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Ursprungligen postat av ALQ
    är det någon som har lite tips om detta bete? var förbi berras för ett antal veckor sedan och fick syn på ett coolt bete med gummirumpa. det fanns ingen prislapp på den, och killen i butiken var inte säker på vad den kostade. så jag fick den för 200:-, vet inte om det var ett bra eller dåligt pris men jag köpte den i alla fall. hur fiskar man den på bästa sätt och har den givit någon något? den är i trä och har svart rygg, svart/silvrig sida och mage (rutmönster) och röda ögon. silvrig svans också.

fick ett tips av KG?

"Pesca, Lucius och NIC har lyckats bra med det draget."

berätta, snälla!

Ser den ut såhär? : http://shop.lundgrensfiske.com/produ...ct=3513&page=1 (Plattmage)
    Annars är det nog ett Fox Hell Tail ripp-off utan samma aktion. Platmagen är mycket viktig för rätt rörelse. Är den rund som på foxen tappar den rätta gung-rörelsen o bara "faller"..
    200 spänn är dyrt för ett fox. Vet att dom kostade nästan 300 förut hos de som sålde den, men det berodde på tre mellanhänder. Normalt pris för den borde vara runt 170-180 kronor. Nåja.Ingen katastrof.

Kommentera

Berras säljer inte Hell tail, tror jag. De säljer en liknande variant (Fox?) som borde vara klart sämre eftersom jag tror att den saknar den flata magen som hell tail har (eller hur?). Hell tail sjunker ju med typ 45 graders vinkel tack vara sin flata mage, vilket jag gillar då den sas fiskar bra av sig själv när den sjunker ner längs en brant. Givetvis funkar andra varianter också men inte på samma sätt. 200:- låter dyrt tycker jag. Hell tail går på 179:- hos Lundgrens. Den har ännu bara fått ganska lite tid i vattnet men ändå levererat. Verkar vara ett bete i min smak. Fö är det tydligen många som moddar den med en trekrok där bak istället, tveksamt om det spelar så stor roll.

Kommentera

PA hann visst före.........

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
          Ser den ut såhär? : http://shop.lundgrensfiske.com/produ...ct=3513&page=1 (Plattmage)
          Annars är det nog ett Fox Hell Tail ripp-off utan samma aktion. Platmagen är mycket viktig för rätt rörelse. Är den rund som på foxen tappar den rätta gung-rörelsen o bara "faller"..
          200 spänn är dyrt för ett fox. Vet att dom kostade nästan 300 förut hos de som sålde den, men det berodde på tre mellanhänder. Normalt pris för den borde vara runt 170-180 kronor. Nåja.Ingen katastrof.

har för mig att det stod FOX på kartongen, men är inte säker. som du sa så är det ingen katastrof, men det är trist om det är ett skitdrag. men det får väl nästa fisketripp avslöja. det kan ju faktiskt vara ett hyfsat bete ändå, hoppet är ju det sista som överger en. nu när jag har dig på tråden så undrar jag om ett spö till lättare ytfiske. pikopath rekomenderade ett Berkley Lightning Rod "Ken Cook", verkar det vara ett bra val? se tråden "ytfiske á la Push-up"
          achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
            har för mig att det stod FOX på kartongen, men är inte säker. som du sa så är det ingen katastrof, men det är trist om det är ett skitdrag. men det får väl nästa fisketripp avslöja. det kan ju faktiskt vara ett hyfsat bete ändå, hoppet är ju det sista som överger en. nu när jag har dig på tråden så undrar jag om ett spö till lättare ytfiske. pikopath rekomenderade ett Berkley Lightning Rod "Ken Cook", verkar det vara ett bra val? se tråden "ytfiske á la Push-up"

Japp..Ett utmärkt spö. Körde ett själv i två säsonger. Trevligt o bra, men kanske lite tråkigt (min personliga smak) som de flesta Berkley spön. Men bra känsla och bra ork.
            Ett litet litet minus dock. Dom tunna kromringar som sitter på låter en del när linan är ny. Dock minskar ljudet när mesta vax-ojämnheterna försvinner från linan och den blir mjukare.

Kommentera

Är det inte Dave Kelbrick som ligger bakom både Hell Tail och Fox Demon? Har för mig det. Jag har i alla fall båda sorter och ingen har fungerat bra för mig

Kommentera

är det nån på Berras som faktiskt VET vad nånting överhuvudtaget kostar? som du redan hört från KG? så har vi haft stor framgång med just helltailen, men då i modifierad version, vi fiskar den i övrigt med en lugn stadig invevning men nåt ryck då och då, lite som en gammal hederlig zalt
                Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

NIC, får man fråga hur ni moddar dem?

Kommentera

pippad?

Ursprungligen postat av NIC
                    är det nån på Berras som faktiskt VET vad nånting överhuvudtaget kostar? som du redan hört från KG? så har vi haft stor framgång med just helltailen, men då i modifierad version, vi fiskar den i övrigt med en lugn stadig invevning men nåt ryck då och då, lite som en gammal hederlig zalt

kollade under betet och där stod det FOX demon! så tyvärr är det inte "the real thing". det vore ju kul, om det visar sig att någon haft bra fiske med detta bete. eller om det visar sig på nästa ålandstripp att den levererar. men fram tills dess kommer jag känna mig lite "pippad" av berras. INTE för att det ska finnas någon "fiskegaranti" på beten, men att kränga den för 200:-, säga att den kostar över 300:- och få mig att tro att jag gjort en bra deal. men det är ju oftast som ordspråket lyder "låter det för bra för att vara sant, så är det förmodligen det".

men på er rekomendation blir det en hell tail ASAP, gärna om man kan få ett PM med tips om "moddningen".

ha det!
                    achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg