Noob om kastbroms? Revo toro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Noob om kastbroms? Revo toro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ähh, fan nu blir jag stressad. Den mekaniska bromsen kommer jag att lätta på mer när jag blivit mer van, så att säga. Jag fick tv små overruns när jag dängde iväg Buster 2, men bara o dra lite i linan så var det fixat.

Jag e så feg så jag vågar nog inte försöka att pila bort gavlen och pilla på c-vikterna än. Det stora problemet är dom ytterst får jag fiskar med är såååååå gröna man bara kan bli. Don kan inte ens kasta med multi. Dom påstår att det inte går ( gubbar ) så jag har ju ingen som kan hjälpa mig.

Måste jag laborera med c-vikterna? Och finns det nån bra guide på nätet om hur jag gör det?

Kommentera

Skatbona kommer att minska när du lär dig bromsa med tummen i kastets slutskede. Det är bara att öva tills det sitter i ryggmärgen. Nu har jag aldrig kollat hur det är på en Toro, men på min Revo Inshore sitter centrifugalvikterna i spolen på vevsidans motsatta sida och går att komma åt genom att lossa på en tumskruv och vrida på gavelhavan som sedan bara plockas bort. Montering tillbaka i motsatt ordning.

Kommentera

Jag bromsar redan med tummen. Jag vill gärna se en guide på nätet innan jag vågar mig på att pilla med den. Blir nåt fel så slår det slint däruppe. Och det är ju inte så hippt. Det kallas ADHD.

Var faktiskt lika enkelt att kasta med den rullen som med haspel. Men jag ska väl inte klaga på kastlängd osv med tanke på att det var första dagen jag fiskade med den. Och första gången sen jag var pojk som jag fiskade med kort spö, 8 fot. Jag köpte det för att ha det när jag fiskar från båt. Kanske jag köper ett 9 fot senare. Och har när jag ska fiska från land.

Kanske jag köper en Predator, en inshore, en prorocket? Listan kan göras hur lång som helst.
        Senast ändrad av poppers man; 2012-04-04, 22:18.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
        3 svar
        2 855 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Swangsta  
        Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57