Noob om kastbroms? Revo toro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Noob om kastbroms? Revo toro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
    vet vad trådskaparen talar om, har själv en revo toro. För att bromsa ett bete runt 100-120 gram krävs bottnad broms!!
    Va? det är ju inte riktigt samma sak som att han har bromsen i botten och inte kan bromsa ett 60g bete?

Kommentera

Haha ber om ursäkt tappade bort mig lite i läsandet, skyller på kvällens intag av snickarjuice!! Det jag ville föra fram var att jag även upplevde bromsen som svag detta jämfört med min jb, trodde torons broms skulle vara starkare! =)

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Va? det är ju inte riktigt samma sak som att han har bromsen i botten och inte kan bromsa ett 60g bete?
        Men grejen är ju den att jag inte ens kan bromsa 60 gram när jag har bromsen i bott? Och nej, fa*en jag har inte vågat skruva nåt.

EDIT: Nu gick det bättre. Men tycker bromsen verkar svag? Men jag kan iofs ingen om multi.
        Senast ändrad av poppers man; 2012-03-31, 23:27.

Kommentera

Vänta nu, har inte toron mek(spoltryck), cent(pinnar) samt magnet och slir(stjärnhjul)?

Om inte ber jag om ursäkt och skämms.

Kommentera

Ursprungligen postat av Archenemy Visa inlägg
            Vänta nu, har inte toron mek(spoltryck), cent(pinnar) samt magnet och slir(stjärnhjul)?

Om inte ber jag om ursäkt och skämms.
            Nope. Mekanisk, centrifugal- och slirbroms men ingen magnetbroms.
            En del andra Revo har dock magnet.

Var tvungen att kolla min egen Toro för referens beträffande bromskraft. Använder inte mekbroms själv, så jag minns inte hur den tar. Mycket riktigt rasar tunga beten i rask takt mot jorden.
            Men oroa dig inte. Rullen kastar grymt bra och stabilt!

Kommentera

Där ser man.

På tal om inget så kollade jag min 5601C (GFIVV 2012) imorse. Av cent.broms piggarna satt en helt löst och resten satt åt en bit in. Det finns liksom inget mellanläge alls? Ska man helt plocka bort de små svarta plupparna då från pinsen?

Kommentera

Det finns liksom inget mellanläge alls? Ska man helt plocka bort de små svarta plupparna då från pinsen?
                Sitter den fast, alltså in mot spolaxeln är den deaktiverad. Alltså fyller samma funktion som om du plockade bort den
                Den lösa är den enda aktiverade, alltså den enda som faktsikt är verksam som centrifugalbroms. Låt vara om det går bra att kasta utan tendens till backlashkatastrof. Annars kan du ju lossa en till eller så.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                  Sitter den fast, alltså in mot spolaxeln är den deaktiverad. Alltså fyller samma funktion som om du plockade bort den
                  Den lösa är den enda aktiverade, alltså den enda som faktsikt är verksam som centrifugalbroms. Låt vara om det går bra att kasta utan tendens till backlashkatastrof. Annars kan du ju lossa en till eller så.
                  Nu blir jag inte riktigt klok, antagligen för att ha läst för mycket här i kombination med att jag försöker arbeta och läsa om fotbollen samtidigt.

Om de sitter längst in (klickas fast) så är de inte verksamma, om jag plockar de så är de inte verksamma. Men problemet på denna rullen är att jag inte får till något läge därimellan - Utan bara sitter helt löst och "skrammlar" typ, dock utan att åka bort helt. Så har jag inte på Rocketen, då är det mera likt på bilden nedan. De små svarta plastbitarna nu är mera...vanliga cylindrar.

Click image for larger version

Name:	021_smorja_ambassadeur_06.jpg
Views:	2
Size:	76,8 KB
ID:	1762283

Typ 3 så att säga, fast svarta. Bilden är fö. tagen från Bergmans smörjningsguide såg jag nu.
                  Hur som helst, blir ytterst fundersam nu.
                  Senast ändrad av Archenemy; 2012-04-01, 10:18.

Kommentera

Nu blir jag inte riktigt klok, antagligen för att ha läst för mycket här i kombination med att jag försöker arbeta och läsa om fotbollen samtidigt.
                    Haha, vet inte om jag blir riktigt klok heller...
                    Har inte öppnat en 5601 av 2012 års modell. Vilken broms har den/du, typ 1, 2 eller 3?

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Haha, vet inte om jag blir riktigt klok heller...
                      Har inte öppnat en 5601 av 2012 års modell. Vilken broms har den/du, typ 1, 2 eller 3?

Typ 3 är det. 5601C 2012 är Förstärkt med dualstopper, kromat mässingsstativ etc. Talade med dem på mässan att det är kul att man valt att pimpa rullen lite inför detta året men ändå hållt nere priset något. Den har ju samma modellnamn som Predatorn, men ser ut innuti som en JB, dock med platta gavlar.

Jag blir dock inte klock på de små bitarna alltså. Ska fota när jag kommer he moch ladda upp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57