Ursprungligen postat av jaesaren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Noob om kastbroms? Revo toro
Collapse
X
-
Men grejen är ju den att jag inte ens kan bromsa 60 gram när jag har bromsen i bott? Och nej, fa*en jag har inte vågat skruva nåt.Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggVa? det är ju inte riktigt samma sak som att han har bromsen i botten och inte kan bromsa ett 60g bete?
EDIT: Nu gick det bättre. Men tycker bromsen verkar svag? Men jag kan iofs ingen om multi.Senast ändrad av poppers man; 2012-03-31, 23:27.
Kommentera
-
Nope. Mekanisk, centrifugal- och slirbroms men ingen magnetbroms.Ursprungligen postat av Archenemy Visa inläggVänta nu, har inte toron mek(spoltryck), cent(pinnar) samt magnet och slir(stjärnhjul)?
Om inte ber jag om ursäkt och skämms.
En del andra Revo har dock magnet.
Var tvungen att kolla min egen Toro för referens beträffande bromskraft. Använder inte mekbroms själv, så jag minns inte hur den tar. Mycket riktigt rasar tunga beten i rask takt mot jorden.
Men oroa dig inte. Rullen kastar grymt bra och stabilt!
Kommentera
-
Sitter den fast, alltså in mot spolaxeln är den deaktiverad. Alltså fyller samma funktion som om du plockade bort denUrsprungligen postat av Archenemy Visa inläggDet finns liksom inget mellanläge alls? Ska man helt plocka bort de små svarta plupparna då från pinsen?
Den lösa är den enda aktiverade, alltså den enda som faktsikt är verksam som centrifugalbroms. Låt vara om det går bra att kasta utan tendens till backlashkatastrof. Annars kan du ju lossa en till eller så.
Kommentera
-
Nu blir jag inte riktigt klok, antagligen för att ha läst för mycket här i kombination med att jag försöker arbeta och läsa om fotbollen samtidigt.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggSitter den fast, alltså in mot spolaxeln är den deaktiverad. Alltså fyller samma funktion som om du plockade bort den
Den lösa är den enda aktiverade, alltså den enda som faktsikt är verksam som centrifugalbroms. Låt vara om det går bra att kasta utan tendens till backlashkatastrof. Annars kan du ju lossa en till eller så.
Om de sitter längst in (klickas fast) så är de inte verksamma, om jag plockar de så är de inte verksamma. Men problemet på denna rullen är att jag inte får till något läge därimellan - Utan bara sitter helt löst och "skrammlar" typ, dock utan att åka bort helt. Så har jag inte på Rocketen, då är det mera likt på bilden nedan. De små svarta plastbitarna nu är mera...vanliga cylindrar.
Typ 3 så att säga, fast svarta. Bilden är fö. tagen från Bergmans smörjningsguide såg jag nu.
Hur som helst, blir ytterst fundersam nu.Senast ändrad av Archenemy; 2012-04-01, 10:18.
Kommentera
-
Haha, vet inte om jag blir riktigt klok heller...Ursprungligen postat av Archenemy Visa inläggNu blir jag inte riktigt klok, antagligen för att ha läst för mycket här i kombination med att jag försöker arbeta och läsa om fotbollen samtidigt.
Har inte öppnat en 5601 av 2012 års modell. Vilken broms har den/du, typ 1, 2 eller 3?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggHaha, vet inte om jag blir riktigt klok heller...
Har inte öppnat en 5601 av 2012 års modell. Vilken broms har den/du, typ 1, 2 eller 3?
Typ 3 är det. 5601C 2012 är Förstärkt med dualstopper, kromat mässingsstativ etc. Talade med dem på mässan att det är kul att man valt att pimpa rullen lite inför detta året men ändå hållt nere priset något. Den har ju samma modellnamn som Predatorn, men ser ut innuti som en JB, dock med platta gavlar.
Jag blir dock inte klock på de små bitarna alltså. Ska fota när jag kommer he moch ladda upp.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar