Kör lite på säkerhet i början tills du blir varm i kläderna, men du behöver inte ha mek bromsen så hårt att den bromsar ett bete på 60gr så att det sjunker långsamt, prova om du kan få ett bete på 30gr-35gr att falla lite långsamt och kör på det med lite tyngre beten typ sånna på 60gr då har du lite marginal men kom alltid ihåg att ha tummen nära spolen så du bromsa lite lätt med den om det behövs.
Kom ihåg att du inte kan kasta som med en haspel, med det menar jag lite slarviga kast om du vill kasta kort med multi så måste man försöka att kasta lagomt hårt för den tilltänkta längden, ett "hårt" och kort kast gör att spolen varvar längre än vad kastet är och då har man snabbt ett skatbo (professional over run).
Det finns lite klipp på youtube hur du ställer in multirullar kanske kan vara värt att kika lite där om du har lite tid över
Lycka till med nya rullen, det är kul att fiska med multirulle när man blivit vän med den/dom jag köpte min första för 23år sen och är fast sen dess !!
Kom ihåg att du inte kan kasta som med en haspel, med det menar jag lite slarviga kast om du vill kasta kort med multi så måste man försöka att kasta lagomt hårt för den tilltänkta längden, ett "hårt" och kort kast gör att spolen varvar längre än vad kastet är och då har man snabbt ett skatbo (professional over run).
Det finns lite klipp på youtube hur du ställer in multirullar kanske kan vara värt att kika lite där om du har lite tid över

Lycka till med nya rullen, det är kul att fiska med multirulle när man blivit vän med den/dom jag köpte min första för 23år sen och är fast sen dess !!
Jag håller med dig som gammal haspelfiskare, den är verkligen mörk, lämna den fort som attan medans du kan, innan det är försent. För snart sitter du också där med alldeles för MÅNGA ambassaduerer och stirrar på ytterligare en du vill köpa
Kommentera