ytfiske á la Push-Up? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ytfiske á la Push-Up?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Evert
    Planet till USA lyfter på fredag! basspro here i come
    Hehe kul att du får fara dit å tokhandla lite

Kommentera

Grammatik, vad f*n är det......?.....
      Nä åter till YTfisket igen, dax för en kort repa ikväll
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

ja det heter ju Fiskesnack.com... inte svenskgramatiksnack.com

Ut och jaga Borrar och berätta mer om vad som har hänt... skit i stavfel punkter och storabokstäver. Jag vill höra fleeeer ytbetes historier...

Iiihaaaa
        LaSsE

Kommentera

Nu var det ju inte grammmmattiska fwl som jag tnkte på utan stvningen som kn bli lite slrvig när man har brattom? Sen är det ju lite roligt att det är folk som inte vet att jag är polare med PU som reagerar starkast.
          !!!!!

Kommentera

Modemgurkan vill ha en liten story....felstavad lite varstans oxå

Kan bara säga att när vi kom ut på sjön idag så var det minst sagt bistert,
            regn och blåst.......fy fan, varför skulle jag fiska just idag, det känndes
            inte bra för ytfiske, så jag började med jiggen, efter ett bra tag så fick
            jag en miniminigädda som jag skulle lyfta upp i båten med spöt, då släpper
            jiggen och 15 gram jiggskalle kommer farandes i jävligt hög hastighet och
            träffar klockrent på överläppen, ajajajajaja, FLÄSKLÄPP
            JIggar vidare och Micke spookar vidare, inget händer över huvud taget.
            Vi avslutar lite med fiske i mkt skymmande och skittråkigt väder, jag laddar
            på spooken igen och börjar gunga in den, helt plötsligt så formligen öppnar
            sig vattnet runt hela jävla spooken, total kaos där ute, jag stannar upp
            spooken och en fin abborre fastnar....ja just det, fastnar, den komm upp med
            spooken i ryggen. 900 gram vägde den skönheten.
            Ett par snabba bilder, jag brukar lägga fisken i en sump direkt för att inte
            missa om det är flera som vill raca på spooken, men denna gång fotade vi
            dem direkt. Nästa kast lägger jag på samma fläck, och efter en stund kommer
            en borre som skjuten ur en kanon från sidan så vattnet stänker så vattet
            skummar, fast fisk, tunga gung, härlig kamp och upp till båten kommer en
            STOR abbore.......njae, nu var det ingen jätte, men lång som sjutton var den
            i alla fall, slarvigt mätt 45-46 cm och 1060gram lätt.
            Mitt i september, regn och svinkal blåst, så långt från abborrväder man
            nästan kan komma, men en spook är en spook......
            Och nu var det dessutom så mörkt att på längre avstånd än 20 meter så såg jag knappt om spooken gick bra eller fel i vattnet!
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
              //
              Mitt i september, regn och svinkall blåst, så långt från abborrväder man
              nästan kan komma, men en spook är en spook.....
              .//
              Jo men är bara fiskarna med på noterna kan man uthärda en stund!
              Grattis till fina fiskar och lite frisk luft!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

[QUOTE=Push-Up]Kan bara säga att när vi kom ut på sjön idag så var det minst sagt bistert,
                regn och blåst.......fy fan, varför skulle jag fiska just idag, det känndes
                inte bra för ytfiske, så jag började med jiggen, efter ett bra tag så fick
                jag en miniminigädda som jag skulle lyfta upp i båten med spöt, då släpper
                jiggen och 15 gram jiggskalle kommer farandes i jävligt hög hastighet och
                träffar klockrent på överläppen, ajajajajaja, FLÄSKLÄPP
                JIggar vidare och Micke spookar vidare, inget händer över huvud taget.
                Vi avslutar lite med fiske i mkt skymmande och skittråkigt väder, jag laddar
                på spooken igen och börjar gunga in den, helt plötsligt så formligen öppnar
                sig vattnet runt hela jävla spooken, total kaos där ute, jag stannar upp
                spooken och en fin abborre fastnar....ja just det, fastnar, den komm upp med
                spooken i ryggen. 900 gram vägde den skönheten.
                Ett par snabba bilder, jag brukar lägga fisken i en sump direkt för att inte
                missa om det är flera som vill raca på spooken, men denna gång fotade vi
                dem direkt. Nästa kast lägger jag på samma fläck, och efter en stund kommer
                en borre som skjuten ur en kanon från sidan så vattnet stänker så vattet
                skummar, fast fisk, tunga gung, härlig kamp och upp till båten kommer en
                STOR abbore.......njae, nu var det ingen jätte, men lång som sjutton var den
                i alla fall, slarvigt mätt 45-46 cm och 1060gram lätt.
                Mitt i september, regn och svinkal blåst, så långt från abborrväder man
                nästan kan komma, men en spook är en spook......
                Och nu var det dessutom så mörkt att på längre avstånd än 20 meter så såg jag knappt om spooken gick bra eller fel i vattnet![/QUOT

Jaaaa... nu kommer jag sova gott med hopp om att göra ett bra pass imorgon då jag ska ut och ytrejsa...
                LaSsE

Kommentera

Fan Andreas det lät som en grymt kul fisketur

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka
                    Jaaaa... nu kommer jag sova gott med hopp om att göra ett bra pass imorgon då jag ska ut och ytrejsa...
                    Blir nog ett bra fiske i dag också.
                    Ett mycket djupt lågtryck på väg österut från Åland och drar ner full storm från norr.
                    Perfekt ytfiskeväder för en entusiast!
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla