ytfiske á la Push-Up? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ytfiske á la Push-Up?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ytfiske á la Push-Up?

har med glädje följt dina inlägg om både det ena och det andra. har nu planerat att ägna lite tid åt ytfisket! du har tydligen inspirerat ganska många. har just införskaffat (eller rättare sagt blivit pålurad av FRB;-) en lågprofilrulle, "SM 3000 C" som jag tänkte använda till detta ändamål. har du något trevligt förslag på spö som kan vara lämpligt.

PS. åsunden säger att det är en fjollrulle

givetvis får alla andra som har bra tips på spön till detta ändamål, ge tips och råd. gärna om det är någon som har testat nämda rulle och hittat en kombination som känns bra.
    Senast ändrad av ALQ; 2004-09-14, 09:34.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Jeg bruker dette

Har 2 varianter, en på 6 fot og denne på 6,2, og synes dem er kanon til spook/skitterwalk fiske. Bruker en Amb. Törno, som trenger smørning og Tournament Pro 3600 til dette fisket.

Michael
    'dawg, mans best friend!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikopath
      Jeg bruker dette

Har 2 varianter, en på 6 fot og denne på 6,2, og synes dem er kanon til spook/skitterwalk fiske. Bruker en Amb. Törno, som trenger smørning og Tournament Pro 3600 til dette fisket.

Michael

tack! nu har jag två förslag ett fenwik nighthawk och detta:

Berkley Lightning Rod "Ken Cook"
      Pris / Price: SEK 695,00

ska bli kul att se vad PA säger om detta spö?
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Ken Cook

Har precis samma tänkar... P-U skulle kankse plocka hem ett par superspön till detta fisket från USA under vintern. Jag kommer lätt satsa på ett sådant.
        Dom bästa spöna som finns påstår han Ang. Ken Cook spöna vill jag gärna ha ett ännu mukare till Spook/Skitterwalk fisket. Gärna ett 5-20g eller liknande då får man iväg grejorna lättare och får antagligen roligare drillar hoppas jag. Men det e bara MINA TANKAR! Kan bara säga att även jag blivit grymmt inspirerad av Pushy!
        sigpic

Kommentera

Jättekul att så många hittat inspiration från mina bilder, skriverier och forumsinlägg mm.
          Ang spöna så har marknaden en avsaknad på detta, men det finns lite spön som fungerar OK, lundgrens spö är ju OK och de där lightningspöet är oxå helt ok, men handen på hjärtat så fungerar vilket vanligt 7 fots spö som helt OK oxå....men men vill julixom ha rätt verktyg till sitt fiske
          Men dem som testat de jag själv köpte i USA sägar *wow vilket spö*, jag funderar starkt på att plocka hem ett knippe spön frå USA å sälja till dem som är intresserade å köpa!
          Återkommer senare i höst å kollar vilka som är intresserade av att köpa ett fin fint spö ämnat för fisket med Super Spook, Zara Spok, Super spook Jr och skitterwalk!
          Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
          Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
          Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ytfiske är knappast något nytt, fast det används för tok lite i Sverige.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Great!

Andreas har ju verkligen inspirerat mig med när det gäller ytfisket jag kör med ett zebco snapshot 2! 7-15 gram! det funkar helt suveränt, sen kör jag med en haspelrulle, (shimano stradic 2500) jag tycker det är jäkligt skönt! det beror väll mest på vad man är van vid! jag har inte provat att spooka med en spinnrulle än! undrar vilken storlek man ska ha till spookfisket på rullen? kanske en c3 5501?

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
                Jättekul att så många hittat inspiration från mina bilder, skriverier och forumsinlägg mm.
                Ang spöna så har marknaden en avsaknad på detta, men det finns lite spön som fungerar OK, lundgrens spö är ju OK och de där lightningspöet är oxå helt ok, men handen på hjärtat så fungerar vilket vanligt 7 fots spö som helt OK oxå....men men vill julixom ha rätt verktyg till sitt fiske
                Men dem som testat de jag själv köpte i USA sägar *wow vilket spö*, jag funderar starkt på att plocka hem ett knippe spön frå USA å sälja till dem som är intresserade å köpa!
                Återkommer senare i höst å kollar vilka som är intresserade av att köpa ett fin fint spö ämnat för fisket med Super Spook, Zara Spok, Super spook Jr och skitterwalk!
                Är dessa spön som du köpt i USA sköna att drilla mindre fisk med (typ abborre), eller är de aldelles för styva för att man ska känna nåt? Har du fått nåt på dem?

Kommentera

Om han säger att det är det bästa han testat och är en grymmt skicklig ytfiskare så borde det vara skönt att drilla på.
                  Senast ändrad av Flodebanan; 2004-09-14, 12:49.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
                    Är dessa spön som du köpt i USA sköna att drilla mindre fisk med (typ abborre), eller är de aldelles för styva för att man ska känna nåt? Har du fått nåt på dem?
                    Jag har testat Andreas spö och jag kan säga att det är perfekt! Det har ryggrad men ändå inte för styvt.

Du räkna med att jag köper ett spö direkt! Har jag inga pengar så rånar jag min egen mormor.

/L
                    LaSsE

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 774 visningar
                    1 gilla