Är detta ett bra jerk-set ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta ett bra jerk-set ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Wildcard
    Skall detta betyda att det är ett helt fungerade och bra set?
    Jag går i samma tankebanor. att köpa ett Jerkset nu till hösten.
    Har kikat på detta paket tidigare och vart nöjd med det.

Det enda jag undrar är om du exempelvis kan fiska Sara super sppok med den, eller om detta sätt tillåter endast lite "tyngre" jerkbeten?

Vore shysst med lite svar

/
    Wildcard
    Visst går det väl att fiska Sara Spook med den utrustningen om man vill. Men det blir ju inte roligt att få 8 hektos abborrar med det spöt...
    Senast ändrad av KG?; 2004-09-09, 12:21.

Kommentera

Skall detta betyda att det är ett helt fungerade och bra set?
      Jag går i samma tankebanor. att köpa ett Jerkset nu till hösten.
      Har kikat på detta paket tidigare och vart nöjd med det.

Det enda jag undrar är om du exempelvis kan fiska Sara super sppok med den, eller om detta sätt tillåter endast lite "tyngre" jerkbeten?

Vore shysst med lite svar

/
      Wildcard
      Tja..Är du ute efter att köra med lättare grejjor är LF II liksom inte rätt spö. T.o.m Premium light är i fetaste laget.
      Bra spön för Super Spook (stora) är t.ex Jerk-a-lite, Berkley Ken Cook o andra lättare spön, och för mindre beten ändå finns ytterligare lättare grunkor.
      LF II är allround för mediumklassen typ Buster, Flipper o andra mellanviktare som du kör mest med vid gädderiet.

Kommentera

Originally posted by P A
        Tja..Är du ute efter att köra med lättare grejjor är LF II liksom inte rätt spö. T.o.m Premium light är i fetaste laget.
        Bra spön för Super Spook (stora) är t.ex Jerk-a-lite, Berkley Ken Cook o andra lättare spön, och för mindre beten ändå finns ytterligare lättare grunkor.
        LF II är allround för mediumklassen typ Buster, Flipper o andra mellanviktare som du kör mest med vid gädderiet.
        Kanske man kan boka en tid och komma förbi affären?
        Skulle nog behöva lite mer guide/tips ang köp isåfall.. e en rookie inom Jerkfiske .. knappt det.. har inte ens testat, men vill =):

Kommentera

Själv tycker jag Premium light fungerar ypperligt på Super Spook. Jag vill gärna ha lite mer direktkontakt med draget (lite svårt att förklara). Ett för mjukt spö tycker jag är svårare att få igång en bra "walk the dog" med, eftersom det "sviktar" i varje ryck. Det är iof helt min egen personliga åsikt. Jag har inte ett spö som är längre än 7 fot (förutom ett metspö), så jag gillar korta styva spön. Lättare att hantera i båt och om man skuttar runt bland buskar vid en sjökant. Kan vara bra att ha i åtanke när man läser mina "tips".
          Senast ändrad av jst; 2004-09-09, 12:51.

Kommentera

Kanske man kan boka en tid och komma förbi affären?
            Skulle nog behöva lite mer guide/tips ang köp isåfall.. e en rookie inom Jerkfiske .. knappt det.. har inte ens testat, men vill =):

bara att drälla förbi. Drar någon halvtimme tidigare idag och imorgon drar jag vid fyratiden. Bra att veta..

Kommentera

Originally posted by jst
              Själv tycker jag Premium light fungerar ypperligt på Super Spook. Jag vill gärna ha lite mer direktkontakt med draget (lite svårt att förklara). Ett för mjukt spö tycker jag är svårare att få igång en bra "walk the dog" med, eftersom det "sviktar" i varje ryck. Det är iof helt min egen personliga åsikt. Jag har inte spö som är längre än 7 fot (förutom ett metspö), så jag gillar korta styva spön. Lättare att hantera i båt och om man skuttar runt bland buskar vid en sjökant. Kan vara bra att ha i åtanke när man läser mina "tips".

Hur gör man när man skuttar runt? Behöver ett tips..;o)

Kommentera

Man böjer knän och rygg lite svagt. Ser till att man har en bra balans. Viktigt är att först analysera omgivning. Titta efter glipor mellan trädgrenarna, stenar att mellanlanda på, om det finns mossa som man kan halka på osv. Ungefär som en slalomåkare som inspekterar banan. När du fokuserat klart så du kan se vilken väg du ska ta som en bild framför dig börjar du med att försiktigt lyfta ena foten. Ta ett djupt andetag och sedan pressa ifrån med den foten som har markkontakt. Nu kommer du att se ut som en dansare i svansjön. bla bla bla

Kommentera

Originally posted by jst
                  Man böjer knän och rygg lite svagt. Ser till att man har en bra balans. Viktigt är att först analysera omgivning. Titta efter glipor mellan trädgrenarna, stenar att mellanlanda på, om det finns mossa som man kan halka på osv. Ungefär som en slalomåkare som inspekterar banan. När du fokuserat klart så du kan se vilken väg du ska ta som en bild framför dig börjar du med att försiktigt lyfta ena foten. Ta ett djupt andetag och sedan pressa ifrån med den foten som har markkontakt. Nu kommer du att se ut som en dansare i svansjön. bla bla bla
                  *Övar för fullt*

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                    bara att drälla förbi. Drar någon halvtimme tidigare idag och imorgon drar jag vid fyratiden. Bra att veta..
                    Kan man komma förbi nu på fredag, och få lite köpråd, skall slå till på ett Jerkset

/
                    Wildcard

Kommentera

Ursprungligen postat av Wildcard
                      Kan man komma förbi nu på fredag, och få lite köpråd, skall slå till på ett Jerkset

/
                      Wildcard
                      Jaadåå..bara gå efter rökmolnet o famla dig fram, så kanske du hittar mig..hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 790 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B