Pris på krokar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris på krokar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pris på krokar?

Vad kostar ett par bra trekrokar? och hur ser dom ut? dom som sitter original på till exempel zalt och rapala är väl bra eller ska man byta dom också? tack på förhand
    www.värmdöguiderna.se

Ett paket med Owner är suveräna att byta ut dåliga original krokar mot. ( runt hundringen)

Kommentera

Hej

På Olssonsfiske kostar ett tiopack med kemvässade krokar mellan 20 och 50 spänn beroende på storlek och fabrikat. Priserna borde inte skilja sig så mycket mellan olika handlare.
      Mvh Vänergädda
      Ät inte gul snö!

Kommentera

Ok, låter helt okej, men hur är det med originalkrokarna på som jag sa till exempel zalt, dom måste väl räcka bra eller?
        www.värmdöguiderna.se

Kommentera

Jag brukar köra orginal krokarna på zalt, men de är inte alls som super krokarna.

Kommentera

Att köpa svindyra wobbler och sedan använda slöa, grova allmänt kassa orginalkrokar vilka gör wobbler nästintill värdelös är för mig obegripligt!

1. Gamaqatsu (stavning??) äger allt
            2. Owner äger nästan lika mycket
            3. Eagle Claw äger skapligt och är mycket snäll i pris.
            4. Vmc funkar
            5. mustad flesta modeller suger

Tänk också på att ibland byta ut fjäderringarna. Att köpa dyra krok till en dyr wobbler och sedan låta en gädda bända av dem är inte heller särskilt klippskt. Dubbla fjäderingar eller fjädering lekande fjädering brukar jag beväpna mina wobbler med. (trolling, vid kast häktar krokarna i sig OFTA och framkallar ilska modell grövre)

Jag fiskar mest gädda med 2/0 3/0 4/0 storlekar (större än 2/0 är det bara Eagle claw av ovanstående som håller måttet)

Fiskar jag lax eller öring eller gös 'är det enbrat Gamakatzu (stavning?) och owner som gäller. storlekar 4-2/0. Sätter dock upp ett varningens finger för owner då kvaliteten på dessa är mycket ojämn. Brutna krokspetsar och fuckade hullingar är vardagsmat. Har även haft ett gäng konstigt tappade fiskar på Owner, fast det är kanske bara jag som inbillar mig att man tappar mer fisk på dessa svindyra asvassa krok än mång av dess konkurenter.

Någon annan som haft tråkiga erfarenheter med Owner.

Kommentera

Som du säger - Owner äger. Det hör du väl på namnet ;-)

BTW - fiskar du "luggen" under helgen så tar jag "Bladhs hemlige ställe"?

Kommentera

Vart jag ska? Bladhs hemliga ställe såklart. Hör du väll på namnet=)
                Väl där kommer återigen lila magnumar och moddade SSR att dominera. Hoppas jag hinner få grejorna från Olssons i morgon. Litar inte 100% på min big game lina den här gången, vore skönt att byta den innan 20+ smäller på.

Kommentera

Problemet är ju att du inte hittar till Bladhs hemlige ställe" :-)

Du får hållas till luggen-gäddorna. Jag släpper av dig på vägen ;-)

Kolla vad du gjorde nu - förstör hela tråden!!!! *ajja bajja*

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                  3 svar
                  2 872 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Swangsta