Vilket får man mest på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket får man mest på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket får man mest på?

Hej jag brukar spinnfiska väldigt ofta men brukar inte få så mycket fisk. Jag undrar om man får mer fisk på jerkbait än på spinnfiske.
    Utan fiske inget liv!

Njaeh.... nej det varierar dag från dag. Ibland är Jerk överlägset spinn och ibland vice versa. jag har haft bättre resultat på jerk men fiskar ju det 99% av alla fiske turer.... Tycker Jerk är mycket roligare och det ger ju bra med fisk, men spinn fungerar antagligen precis lika bra, bara man vet hur man ska fiska

Jag är helt värdelöst på spinn så...

Skitfiske på dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av munkmack Visa inlägg
      Hej jag brukar spinnfiska väldigt ofta men brukar inte få så mycket fisk. Jag undrar om man får mer fisk på jerkbait än på spinnfiske.
      Fokusera främst på att välja bra vatten att fiska i för att få mer fisk. Sedan kan du försöka anpassa och förbättra dina fiskemetoder för att ytterligare öka dina fångstchanser.

Om jerkbait specifikt är bättre än annat spinnfiske går inte att svara på. Själv fiskar jag jerkbait för att det är kul...

Lycka till!

Vänligen
      Tommy

Kommentera

Testa köra flötestrolling

Kommentera

Här kommer tips från vår kära gäddmogul Oldfirehand, läs det så kommer du få mer fisk! http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Jag spinnfiskar/trollar bara och vet inte om man får mer på jerk. Det är ju ibland lite si och så men ju mer man lär sig fisket desto mer får man och vissa gånger blir det bompass (som tur var blir de mer o mer sällan) och ibland får man massor. Man lär sig ju oxå de fiskevatten man fiskar i och nu börjar man kunna platserna där fisken ofta står.
          Lycka till

Kommentera

Nu är ju egentligen jerkfiske bara en form av spinnfiske. Men var metod har sin rätta tid. Ibland funker jerkbeten bäst och ibland är det bäst med wobblers eller något annat. Ett tips är, om du får dåligt med fisk, att börja trolla tills du hittat var fisken står nånstans.
            Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Håller med Europike där.. du måste ju först hitta fisken och sen får du själv lista ut vad dom är sugna på.

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
                Nu är ju egentligen jerkfiske bara en form av spinnfiske. Men var metod har sin rätta tid. Ibland funker jerkbeten bäst och ibland är det bäst med wobblers eller något annat. Ett tips är, om du får dåligt med fisk, att börja trolla tills du hittat var fisken står nånstans.
                Hej Mattias "EuroPike" Andersson;

Trolling är ofta bästa metoden att lära sig ett helt nytt vatten och en suverän metod att få reda på var Gäddan, Gösen eller Laxen finns. Har man samtidigt ekolodet (GPS:en) framför sig i blickfånget och följer både topografi och eventuell fiskförekomst "in Pool Position"...då är det svårt att misslyckas. Glöm inte att trolling inte är tillåtet i speciellt många av Sveriges 96.000 sjöar.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Precis! Viktigt att hålla koll på vilka regler som gäller! Det är det första man tar reda på i ett nytt vatten. Även försöka skaffa fram en djupkarta. Finns oftast att köpa eller hitta nånstans på internet.
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

I Vänern så får man inte trolla närmare 200-300 meter från land om jag inte har fel. Men få verkar bry sig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B