Vart, när, hur får man upp de större Gösarna!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart, när, hur får man upp de större Gösarna!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart, när, hur får man upp de större Gösarna!?

Hallå där. Jag fiskar i storsjön i sandviken/årsunda och har fått runt 100 gösar och inte någon som varit över 2kg.. har dock bara fiskat från land/brygga. Jag använder 2spön till bottenmete med bjällra som jag kastar ut en bit, och 2 kast meten med lysflöten som jag har liggandeslängs bryggan för att få bättre mothugg. bottenmetet ger mest napp, men kastmetet ger mest fisk. Bryggan jag oftast fiskar vid är ca 70m och djupet längst ut ligger på 3m. Jag fiskar under sommaren mellan tidern 18 till 02.
    till sommar/våren tänkte vi lägga i båt och prova vertikal jiggning för första gången. har bl.a köpt jiggen Fin-S i olika färger.

Jag har ingen erfarenhet av vårfiske efter gös så tänkte prova det i år. Efter det jag läst så ska fisken finnas inom 15m från strandkanten, och under natten så kommer även de större honorna dit efter att ha gömt sig från solen vid närmsta djup.

Så har ni några tips på hur man får upp de större honorna som jag bör veta om?

Skitfiske på er// Chrille

Leta med ekolod och droppa ned jiggarna strax ovanför deras huvud tror jag är melodin.

Kommentera

Man skall inte tro på allt man läser...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 689 svar
      369 149 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Westley Richard  
      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30