Hallå där. Jag fiskar i storsjön i sandviken/årsunda och har fått runt 100 gösar och inte någon som varit över 2kg.. har dock bara fiskat från land/brygga. Jag använder 2spön till bottenmete med bjällra som jag kastar ut en bit, och 2 kast meten med lysflöten som jag har liggandeslängs bryggan för att få bättre mothugg. bottenmetet ger mest napp, men kastmetet ger mest fisk. Bryggan jag oftast fiskar vid är ca 70m och djupet längst ut ligger på 3m. Jag fiskar under sommaren mellan tidern 18 till 02.
till sommar/våren tänkte vi lägga i båt och prova vertikal jiggning för första gången. har bl.a köpt jiggen Fin-S i olika färger.
Jag har ingen erfarenhet av vårfiske efter gös så tänkte prova det i år. Efter det jag läst så ska fisken finnas inom 15m från strandkanten, och under natten så kommer även de större honorna dit efter att ha gömt sig från solen vid närmsta djup.
Så har ni några tips på hur man får upp de större honorna som jag bör veta om?
Skitfiske på er// Chrille
till sommar/våren tänkte vi lägga i båt och prova vertikal jiggning för första gången. har bl.a köpt jiggen Fin-S i olika färger.
Jag har ingen erfarenhet av vårfiske efter gös så tänkte prova det i år. Efter det jag läst så ska fisken finnas inom 15m från strandkanten, och under natten så kommer även de större honorna dit efter att ha gömt sig från solen vid närmsta djup.
Så har ni några tips på hur man får upp de större honorna som jag bör veta om?
Skitfiske på er// Chrille
Kommentera