Tänkte byta ut mina fyra karpspön mot spön tillverkade speciellt för gäddmete.
Detta på grund av att Jag enbart fiskar gädda och dom spöna jag har är fyra 12 fot 2½lb . 2½lb känns ibland lite väl klent när man ska lägga ut tunga betesfiskar.
Jag bedriver mitt fiske mestadels från båt i Stockholms skärgård så jag funderar på att skaffa två 10 fotare och två 12 fotare med en testkurva runt 3lb.
jag kommer flötesmeta för det mesta men även köra lite flötestrolling/slowtrolling/bottombouncing.
Någon gång så kanske jag kommer fiska med deadbait från land med larm.
Dom spön jag har tittat på är:
Fox deadbait
Fox elite boat rod
Wychwood Agitator 10fot och 12fot
Drennan e-sox
Någon som har erfarenhet av dessa spön eller rekomenderar något annat spö?
dom flesta av dessa spöna måste köpas via nätet och det känns rätt trist att slänga ut tusenlappar utan att få provvibba spöna innan köp.
MvH
Marcus
Detta på grund av att Jag enbart fiskar gädda och dom spöna jag har är fyra 12 fot 2½lb . 2½lb känns ibland lite väl klent när man ska lägga ut tunga betesfiskar.
Jag bedriver mitt fiske mestadels från båt i Stockholms skärgård så jag funderar på att skaffa två 10 fotare och två 12 fotare med en testkurva runt 3lb.
jag kommer flötesmeta för det mesta men även köra lite flötestrolling/slowtrolling/bottombouncing.
Någon gång så kanske jag kommer fiska med deadbait från land med larm.
Dom spön jag har tittat på är:
Fox deadbait
Fox elite boat rod
Wychwood Agitator 10fot och 12fot
Drennan e-sox
Någon som har erfarenhet av dessa spön eller rekomenderar något annat spö?
dom flesta av dessa spöna måste köpas via nätet och det känns rätt trist att slänga ut tusenlappar utan att få provvibba spöna innan köp.
MvH
Marcus
Kommentera