Baitrunners - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitrunners

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Baitrunners

Jag skall köpa mig tre baitrunners inom kort & undrar vilka dessa som man skall köpa ?

Priset är ju lite avgörande men det viktigaste är vad NI har för erfarenhet ??
    Tf gear känns ju prisvärt även den modellen större . Skulle det funka med dessa rullar på mina 12Fots feeder spö el , blir de bara klumpigt ? OBS OBS, ska ha dom huvudsakligen på mina karpspön ..

Väldigt tacksam för svar ..

För samma pengar ungefär så får du 3 st Shimano Baitrunners i UK,som kommer att hålla bra mycket längre.
    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

jaså ,, har ingen erfarenhet av att handla utomlands tyvärr.
      Så vilka av dessa tror ni på mest?

Kommentera

Wychwood.
        When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Hade inte handlat wychwood (dålig erfarenhet av deras baitrunner)

Hade hellre köpt beggade shimanos.

Kommentera

Känns som metebolaget har kvalitè sen är John bra att ha o göra med . Vad va felet da? Hur gick du vidare med felet?

Kommentera

Ursprungligen postat av alexanderj1980 Visa inlägg
              Känns som metebolaget har kvalitè sen är John bra att ha o göra med . Vad va felet da? Hur gick du vidare med felet?
              Jag gick inte vidare med felet. Dels hade jag otroligt mkt strul med butiken jag handlade dom ifrån (england) och det tog 5 veckor för mig när jag fick mina saker. Spöna var då brutna genom kartongen vid leverans osv... för att dra en lång kort så var det grymt frustrerande att ha att göra med just det köpet. Rullarnas kvalitet kändes som en piss i missisippi i sammanhanget.

Rullarna fungerar, men de har brister. En av rullarna (en wychwood big pit freerunner) har snabbfällning på veven med knapp. Denna har flera gånger fällt under drillning utan att jag tryckt på knappen. Den andra var en mindre freerunnermodell som jag ej kommer ihåg namnet på. Trät i handtaget sprack första året, linupplägget på rullen är under all kritik osv. Allmänt plastiga är dom också. Det kan mkt väl hända att de nuvarande modellerna är annorlunda men med min erfarenhet skulle jag aldrig ta reda på det.

Men det är billiga rullar. Så jag skulle aldrig få för mig att reklamera. Som så ofta annars så får man vad man betalar för. Dock tycker jag när man köper saker som karputrustning där man köper uppättningar av flera (ofta 3 eller 4 spön) vinner på att köpa kvalitetssaker redan från början. Även om rullen kostar 500kr blir det 2k om man köper 4 till exempel. Ej pisspengar alltså. Om då 1-2 går sönder har det blivit "dyrt att handla billigt"

Sen har alla olika krav på saker och ting. Men de rullarna jag äger kan jag inte rekommendera någon. Mina Shimanorunners kan jag dock rekommendera alla.

Kommentera

När köpte du dom är det länge sedan ?

Kommentera

2006 tror jag det var.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                  113 svar