Hjälp angående karphåv! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp angående karphåv!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp angående karphåv!

tänkte höra med er om denna håv... http://www.metebolaget.se/viewitem.p...1052&catid=109

är det en bra håv att ha till karp fisket?
    ska även ha den till sutare..
    är det en bra håv att köpa eller kommer den inte hålla i längden?
    tacksam för snabba svar ska beställa snarast!

Wychwood håller generellt hög kvalité på sina grejer, speciellt för priset dem säljer grejerna för. 42" håvnät räcker till karp i de större storlekerna och sutare går lätt in i ett såpass stort nät. Både en för- och nackdel med såna håvar är att dom blir kompakta när man väl fäller in håvarmarna och har den i bilen eller bär för hand, men är man lite oförsiktig kan dessa hålen i "spreaderblocket" bli nötta och håller inte armarna lika fast som vid första gångerna. Men som sagt, det är bara om man är lagom vårdslös när man ska ha isär/ihop håven

Om du har vägarna förbi (även om Karlstad är en bra bit ifrån Oskarshamn) kan du alltid ta och ringa och boka tid för att kika in på MB's butik som blev färdig för ett par veckor sen.

Kommentera

okej men GBGROBIN skulle du tänka dig att denna håven räcker i en bra längd för mig? och är en kvalites håv? Så man inte får någon dret och är sönder på en kortare stund... tyckte den såg bra ut, är det värt att köpa den?

fiins det ingen internet butik att kika på den? annars får jag väl ta bilen ner någon gång ( när man får körkort ) fast bruden får det om mindre 1 månad får släppa med kärringen

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg

Om du har vägarna förbi (även om Karlstad är en bra bit ifrån Oskarshamn) kan du alltid ta och ringa och boka tid för att kika in på MB's butik som blev färdig för ett par veckor sen.
        Nu ligger ju metebolaget faktiskt i Hallstahammar...

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
          Nu ligger ju metebolaget faktiskt i Hallstahammar...
          Självklart, att jag inte kom ihåg det eftersom jag var på deras träff i våras...

Ursprungligen postat av retry Visa inlägg
          okej men GBGROBIN skulle du tänka dig att denna håven räcker i en bra längd för mig? och är en kvalites håv? Så man inte får någon dret och är sönder på en kortare stund... tyckte den såg bra ut, är det värt att köpa den?

fiins det ingen internet butik att kika på den? annars får jag väl ta bilen ner någon gång ( när man får körkort ) fast bruden får det om mindre 1 månad får släppa med kärringen
          Tyvärr är det lite svårt, som med annat, när man ska beställa från Internet, och inte kan känna på grejerna innan köp. Just Wychwood's håvar har jag ingen erfarenhet av, så jag kan inte ge någon åsikt om dessa ang. hållbarhet eller dyl. Det kanske inte känns värt att åka ett par mil för att endast känna på och sen köpa en håv, men om du kanske är inne på att köpa lite andra prylar kan ett besök hos MB vara värt.

Annars kan du ta och beställa håven, är det inget du kan tänka dig använda har du ångerrätt på 30 dagar (samt reklamationsrätt om något är fel med håven).

Kommentera

okej jag får testa den tror jag!
            men den ser iaf bra ut oså..
            den håller iaf för lite tyngre karp?
            hoppas den är bra iaf

Kommentera

annars har jag en jrc 42" till ett bra pris. helt oanvänd är den oxå. självklart följer skaftet med.

hör av dig vid intresse
              /mvh Jesper

Kommentera

Den är gjord för karpfiske så för det ska den väl hålla. Frågan är väl egentligen vad du är ute efter hos den håven du ska köpa. Hur breda/små maskorna ska vara på nätet, material hos spreaderblock/skaft/armar. Om skaftet skall vara delbart eller inte. Om du ska kunna clippa håvnätet på skaftet eller inte (användbart om du fiskar mkt ensam exempelvis)

Har du inte haft en 42tums innan blir du säkert nöjd med din första karphåv. Och har du inte haft en innan är det nog svårt för dig att veta vad du egentligen vill ha.
                Du blir säkert nöjd och blir du inte det så vet du i framtiden vad du ska ha i din nästa håv. Har du tur dröjer det några år innan det infinner sig. För mig dröjde det tills maskorna började gå sönder och då var det inte så svårt att motivera sig själv till att byta

Kommentera

Köp den. Wychwood gör mestadels riktigt bra och prisvärda prylar. Har själv Wychwood Solace Landing Net och är riktigt nöjd. Det är många fördelar med delat skaft. Dessutom är den fjäderlätt och netfloat ingår.

Kommentera

Äger själv denna håv från Wychwood och är mycket nöjd med den.
                    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 284 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-  
                    Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59