Erfarenheter av Daiwa REGAL PLUS RGP-BRi 4000 AB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av Daiwa REGAL PLUS RGP-BRi 4000 AB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av Daiwa REGAL PLUS RGP-BRi 4000 AB

Jag har varit inne på att köpa nya "baitrunners" till karp- och gäddmetet.

Denna har jag sneglat på: (storleken täcker mina behov)

Som ni kan se så är priset (inkl. frakt) 50% av vad dessa rullar säljs/såldes för i Sverige.

Tyvärr har jag hört rykten om att denna rullserie inte är så populär och att det varit problem med rullarna. Jag har inte hittat mycket recensioner/diskussioner om rullarna på nätet. Därför skulle jag vilja få lite input från er som har dessa rullar i er arsenal.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Jag har varit inne på att köpa nya "baitrunners" till karp- och gäddmetet.

Denna har jag sneglat på: (storleken täcker mina behov)

Som ni kan se så är priset (inkl. frakt) 50% av vad dessa rullar säljs/såldes för i Sverige.

Tyvärr har jag hört rykten om att denna rullserie inte är så populär och att det varit problem med rullarna. Jag har inte hittat mycket recensioner/diskussioner om rullarna på nätet. Därför skulle jag vilja få lite input från er som har dessa rullar i er arsenal.
    Jag har ej testat rullen så se inte detta som 1a handsinfo. Men om du skriver att du hört rykten om kass kvalitet hade jag själv undvikt rullen. Jag ser att den har snabbfällning på veven, det är en sån feature som är typisk att inte fungera bra om rullen inte är påkostad. Det börjar glappa där helt enkelt. Sen vet jag inte om den gör det på just denna rullen men jag hade haft det i åtanke när jag köpte den om det var jag själv. Jag har själv gjort misstaget att köpa 2st billiga baitrunners och jag önskar idag att jag aldrig gjorde det utan köpte ordentliga rullar från första början. Mina 2 jag köpte var från Wychwood och jag har nog aldrig ägt sämre rullar än de 2. Daiwa gör förvisso bra rullar men likt shimano har de ett helt annat prissegment hos sina kvalitetsrullar än vad de flesta andra tillverkarna har. (högre)

Beggatmarknaden är ju också något att snegla emot.

Idag använder jag Shimano Aero GTEB 8000 och är väldigt nöjd med dom.
    Senast ändrad av Sg; 2011-06-09, 12:26.

Kommentera

Det där med snabbfällning av vev till tyngre fiske är kanske ingen hit. Jag har 2 daiwor med snabbfällning (en ganska liten till matchmete) och har använt en av dem utan problem - men fiskar man sutare så räknar man inte med en +10 kg. Snabbfällningen lär få glapp efter några stora gäddor och förhoppningsvis även karpar.

Kommentera

Kolla med das chef i klubben! Har sådana!

By the way: http://www.tackledirect.com/daiwa-re...ing-reels.html

Dollarn e billig! Men du riskerar tull!
        Senast ändrad av NinjaLinus; 2011-06-09, 16:10.
        SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Jag har två 3500 och kört en rulle till ismete i vinter. jag har inte haft problem med den.
          Jag köpte den från england, ca 1200 sek inkl frakt. Nu i sommar ska jag använda den till flötestrolling. Då hoppas jag att den håller när svenska rekordet ryker allvärldens väg
          Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
            Kolla med das chef i klubben! Har sådana!

By the way: http://www.tackledirect.com/daiwa-re...ing-reels.html

Dollarn e billig! Men du riskerar tull!
            Tjena Ninjan,

märkte inte att du var du. Jo, Peter da Boss har nog versionen utan airbail - inte alltid rullarna uppdateras till det bättre... jag hör med honom - han bogserade ju i alla fall 2 större gösar på senare tid med rullarna.

Daiwan du länkar till är av den gamla modellen som saknar 2 finesser - den ena airbail. (I princip alla mina rullar har airbail eller liknande). Bygeln blir då aldrig deformerad när man har den i sin holdall. Karpspön och rullar får ju mycket stryk.
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2011-07-07, 11:16. Anledning: stavning

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
            113 svar
            18 255 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg -martin-  
            Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59