7 meters spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

7 meters spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 7 meters spö?

Är på jakt efter ett 7 meters teleskopspö men tycker utbudet är lite knapert( förmodligen jag som inte letar på rätt ställen)

Spöet kommer användas ganska allround ( mört,brax,abborre,sutare mm), det ska helst inte vara för tungt och runt 1000 lappen hade jag tänkt lägga.

Vad tror ni om detta?

Tar tacksamt emot tips på bra spön som uppfyller mina kriterier.

Få butiker i sverige som säljer Poles skulle jag tro. Efterfrågan efter tävlingsspön är nog inte direkt dunderhögt. Sen beror det väl lite på vad du är ute efter också. Den på länken kan mkt väl fungera utmärkt om du nu är ute efter just ett 7metersspö. Ofta kostar spöna betydligt mer än så.

Några andra:

Typ

Kommentera

Ursprungligen postat av Grossejyrgen Visa inlägg
      Är på jakt efter ett 7 meters teleskopspö men tycker utbudet är lite knapert( förmodligen jag som inte letar på rätt ställen)

Spöet kommer användas ganska allround ( mört,brax,abborre,sutare mm), det ska helst inte vara för tungt och runt 1000 lappen hade jag tänkt lägga.

Vad tror ni om detta?

Tar tacksamt emot tips på bra spön som uppfyller mina kriterier.
      Kolla: http://www.swedbait.se/
      Klicka på deras prislista. Dom har Casini spön.
      Dock ligger dom i lite högre prisklass än din önskade 1000-lapp.
      Men kika där.
      Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Få butiker i sverige som säljer Poles skulle jag tro. Efterfrågan efter tävlingsspön är nog inte direkt dunderhögt. Sen beror det väl lite på vad du är ute efter också. Den på länken kan mkt väl fungera utmärkt om du nu är ute efter just ett 7metersspö. Ofta kostar spöna betydligt mer än så.

Några andra:

Typ

Alla butiker som säljer Dartsprylar kan med största sannolikhet ta hem långa metspön. Det är ganska många. Sedan finns ju Swedbait och itackle som har lite andra märken. Finns säkert flera också.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Alla butiker som säljer Dartsprylar kan med största sannolikhet ta hem långa metspön. Det är ganska många. Sedan finns ju Swedbait och itackle som har lite andra märken. Finns säkert flera också.

Möjligt att Darts kan ta hem något spö från någon av sina leverantörer men det kan nog dröja eftersom Darts själv ju sitter på lager och säljer vidare. De har inga Poles i sitt normala sortiment iallafall.

Swedbait verkar ha lagt ner Trabucco men de har en ny som heter Casini.

Kommentera

Finns "massor" av svenska butiker som fixar bra teleskopiska långspö. Värra att hitta sådana in the UK. Mest för pengarna -just nu- får du på metebutiken.se eller iTackle.se skulle jag tro. Direktimport från bra kvalitetsmärken som Colmic och Vega. Cassinispöna är fina.

PS: Swedbait blev av med Trabucco. Togs över av Gladsax, men jag vet inte om de har kvar den agenturen. Har hört rykten om att de förlorat den.

Däremot finns det massor av Margin Poles i England. Det är korta och väldigt starka Take apart på 6-7m, gjorda för karptävlingsmete. En majoritet, om inte alla, är utmärkta att fiska långspö med. Oftast bättre än många långspö. Dock är det lite mera "jobb" med att sätta ihop dem inför fisket. Men det är marginellt.

Ett annat alternativ är att lägga ut en annons på metetorget.com och köpa ett bra begagnat spö.
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
            113 svar
            18 266 visningar
            0 gillar