Jag hittar inte del 7-9. Det är bara kosta avsnitt och inte delarna hela. Jag är inne på att köpa serien på dvd för att få bättre kvalité på bilden. Jag får se om jag lyckas hitta nåt till bra pris. På eBay hittar jag bara boken.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske med centrepin
Collapse
X
-
Jag har del 1-9 i bra kvalitet. Kolla på kickasstorrents.com
Digitalt ljud är det med.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Förr kallades dessa rullar (när man köpte dem i svenska butiker) för metspörullar. På den tiden hade det brittiska sättet att meta inte slagit igenom här utan mete var i stort sett detsamma som mete med toppknuten lina. Metade man med rulle så var det vanligen sk kastmete med det vanliga spinn- eller haspelspöet. Metspörullarna användes mest för att magasinera linan när de teleskopiska metspöna med ringar kom. När mer kvalificerade metspön började förekomma så använde de flesta små haspelrullar (eller ABU 505 och dess efterföljare).
Kommentera
-
En fråga som ny Centre pin fiskare, varför tipsar du (fishalote) att inte drilla med knarren på? Som jag förstått är en av charmen med Centre pin fiske just Centre pin sången dessutom ökar ju trasslet avsevärt utan någon form av övervarvningsskydd. Martin bowler har ju alltid knarr på sina klipp. Men kanske nått jag missat...
Kommentera
-
Tjena Niklar, välkommen till centrepin-träsket. Om jag ska vara ärlig så har jag själv funderat på varför man inte skulle kunna använda knarren som broms (om man så önskar). Det skiljer sig inte så mycket från hur man nyttjar knarren på en flugrulle.
Det finns dock vissa centrepin-rullar med en klen knarrkonstruktion (äldre rullar men även t.ex. TF Gear Classic). Och då finns risken att man förstör knarrmekanismen helt om man använder den som broms.
Knarren på en centrepin kallas check (jag tolkar detta som "napplarm") och inte broms.
När jag bottenmetar så har jag checken på. Stänger av den när jag drillar fisk. Kör jag trotting är den ju aldrig på från första början. Tjusningen med centrepin är bl.a. att bromsen är den egna tummen.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Gjorde en frankenstein lösning av två gamla flöten och en krok3 Foton
-
Kanal: Mete - Utrustning
2024-09-10, 15:39 -
-
Svar till Fiske med centrepinMartin, flötet du hänvisar till är ett stickflöte för lättare ström. Kan ha för lite bärighet om strömmen...1 Foto
-
2024-09-07, 09:43 -
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Blev en sväng igen nu på morgonen, PB på öring som efter en snabb fotografering fick gå tillbaka. Och...2 Foton
-
2024-09-05, 13:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
|
113 svar
18 221 visningar
0 gillar