Vad är ett feederspö?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är ett feederspö?
Collapse
X
-
Jag ska ge dig några tips:
1, Jag vet inte heller vad ett Feederspö är riktigt men jag är helt övertygad om att skriver du det på Google så kommer du med 100% sannolikhet att få ett bra svar ganska omgående!
2, Jag har tittat på alla "trådar" du har startat och det finns en sak som genomsyrar dem alla och det är att du kan/vill/vet inte hur man gör en överskift... Skriv istället en kort redogörelse i din överskift ang vad du vill veta!
Ett "?" säger inte mycket tex som i denna tråden.
Gör tydliga överskrifter så kommer det bli enklare för alla i framtiden om man söker något speciellt här på forumet !
Lycka till i fortsättningen !
-
En del skiter i vilket när de är på ett internetforum, de tycker att det kvittar hur man skriver och förväntar sig att andra tycker likadant.
Sånt fungerar inte i längden och ett forum är i min mening viktigare än i vanliga livet att uttrycka sig på rätt sätt, oavsett om man vill ge sin åsikt eller om man vill ha svar på frågor.
Som de andra säger, först googlar man det man vill veta. Sedan använder man SÖKFUNKTIONEN och hittar man mot förmodan inget svar på sin fråga så startar man en ny tråd.
Ta illa upp av att bli tillrättavisad eller lär dig av misstagen och följ rekommendationerna, det är upp till dig.
Kommentera
-
Som det så klokt kommenterats av några medlemmar ovan så är det viktigt att skriva tydliga rubriker, ett ? som rubrik är helt värdelöst och dessutom var tråden placerad i fel forumkategori!!
Så jag vill skicka en uppmaning till trådskaparen att följa de ovan givna rekomendationerna om att söka först och som sagt skriva tydliga rubriker så slipper vi moderatorer massa onödigt arbete men nu har iaf denna tråden en bra rubrik och är på rätt ställe men skärpning anbefalles i framtiden till trådskaparen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KKay Visa inläggJag googlade just samma fråga, och det enda jag hittade var denna tråd. Någon som känner för att förklara vad ett feederspö och matchspö är?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ett feederspö är i grund och botten (hihi!) ett spö som är till för att användas vid bottenmete med vanligt päronsänke eller feederkorg - en liten metallbur som är ett sänke i sig, som man kan pressa fuktat mäsk in i korgen. Fördelen med feedermete är att du får en bra nappindikator, då yttersta spödelen - som oftast är utbytbar med olika känsligheter/viktangivningar, böjer sig lätt när man spänner upp emot bottensänket.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Gjorde en frankenstein lösning av två gamla flöten och en krok3 Foton
-
Kanal: Mete - Utrustning
2024-09-10, 15:39 -
-
Svar till Fiske med centrepinMartin, flötet du hänvisar till är ett stickflöte för lättare ström. Kan ha för lite bärighet om strömmen...1 Foto
-
2024-09-07, 09:43 -
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Blev en sväng igen nu på morgonen, PB på öring som efter en snabb fotografering fick gå tillbaka. Och...2 Foton
-
2024-09-05, 13:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
|
113 svar
18 251 visningar
0 gillar