vart kan man kopa blockend feeder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vart kan man kopa blockend feeder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag använder blockend fedders när jag kör bara med maggots. För mäsk (eventuellt blandat med maggots) använder jag feeders med stora hål i eller sådana som töms själv efter en tid i vatten (Middy Shotgun).

När jag använder blockend fedders kör jag med levande maggots (de ska komma ut feedern själv). Vid "öppna" swim feeders kör jag med mäsk blandat med ”döda” maggots.

Tight lines!
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Blocked end feeders är -som flera påtalat- designade för maggots. Helst skall maggoten har lämnat feedern väldigt snabtt. Därför brukade de som har koll borra upp extra hål i dem. Förr i tiden, när det inte fanns bra långkastande öppna feeders, fanns det de som sågade upp en rektangel i ena sidan. Där fyllde de i beten, t.ex maggot, casters, mask etc och till sist pluggar dem med lite groundbait. Snabbt och smidigt. Det finns även de som använder dem genom att fylla dem med räkor, fiskbitar etc för att via doft locka till sig rovfiskar som sik, ål mm. De finns -som också sagts- att köpa på på lite olika ställen även i Svedala. Vet att utöver de som nämnts har också iTackle.se dem.

Numera använder väl ingen med koll den modellen längre.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
      12 svar
      626 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
      9 svar
      471 visningar